Maten Lie Nielsen beitel

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo mensen,

Ik ben momenteel bezig een setje oude beitels op te lappen, en heb daarvoor enkele maten nodig van de Lie Nielsen beitels.

Het gaat om 5 maten van het handvat, zodat ik deze na kan draaien.
Tevens zou ik graag de breedtste en smalste maat willen hebben van de 'socket' + de lengte van de socket tussen deze twee punten.

Zou iemand dat voor mij willen doen? Je doet me er een groot plezier mee!

Attached files
 

Houten Klaas

Actieve deelnemer
1 feb 2009
83
0
Ik ga morgen mijn best voor je doen. Een klasgenoot heeft een LN beitel en als ze er is zal ik de maten opmeten.
Maar die kan ik zaterdagochtend pas plaatsen.
 

Houten Klaas

Actieve deelnemer
1 feb 2009
83
0
Wilco,
voor een beitel van 13 mm breedte heb ik alleen nummer 8 niet opgemeten voor je.
1= 28,5 mm
2= 15,5
3= 28
4= 16
5= 87
6= 12
7= 13
De hele beitel is 230 lang.
Het handvat is van bovenkant tot horizontale lijn van 2 66mm lang, van bovenkant tot hor. lijn van 3 is ie 70 mm. Van hor. lijn 3 tot hor. lijn 4 is 18 mm.
Hoop dat je hier mee verder kunt.
Succes.
vr. grtn Bart
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
O, :eek: , ben ik net te laat. Heb al mijn spullen gisteren uitgepakt en probeer de boel weer wat in te richten. Zal in ons verhuis verhaaltje posten hoe ik mijn beitels terug vond in de doos, ben er nog pis nijdig van.
Een maat die ook nog van pas komt, is de dikte van het randje van de zijkant, 0,6 mm.
En de dikte van socket waar het houten handvat in gaat is 2 mm.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.