Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Maten Lie Nielsen beitel

Hallo mensen,

Ik ben momenteel bezig een setje oude beitels op te lappen, en heb daarvoor enkele maten nodig van de Lie Nielsen beitels.

Het gaat om 5 maten van het handvat, zodat ik deze na kan draaien.
    Tevens zou ik graag de breedtste en smalste maat willen hebben van de 'socket' + de lengte van de socket tussen deze twee punten.

Zou iemand dat voor mij willen doen? Je doet me er een groot plezier mee!

Attached files

Re: Maten Lie Nielsen beitel

Ha mensen,

Is er niemand die me de aangegeven maten kan vertellen??

Ik ga morgen mijn best voor je doen. Een klasgenoot heeft een LN beitel en als ze er is zal ik de maten opmeten.
    Maar die kan ik zaterdagochtend pas plaatsen.

Wilco,
    voor een beitel van 13 mm breedte heb ik alleen nummer 8 niet opgemeten voor je.
    1= 28,5 mm
    2= 15,5
    3= 28
    4= 16
    5= 87
    6= 12
    7= 13
    De hele beitel is 230 lang.
    Het handvat is van bovenkant tot horizontale lijn van 2 66mm lang, van bovenkant tot hor. lijn van 3 is ie 70 mm. Van hor. lijn 3 tot hor. lijn 4 is 18 mm.
    Hoop dat je hier mee verder kunt.
    Succes.
    vr. grtn Bart

O, , ben ik net te laat. Heb al mijn spullen gisteren uitgepakt en probeer de boel weer wat in te richten. Zal in ons verhuis verhaaltje posten hoe ik mijn beitels terug vond in de doos, ben er nog pis nijdig van.
    Een maat die ook nog van pas komt, is de dikte van het randje van de zijkant, 0,6 mm.
    En de dikte van socket waar het houten handvat in gaat is 2 mm.

jaap

Bart en Jaap, hartelijk bedankt voor de moeite die jullie genomen hebben. Nu kan ik verder. Maat 8 kan ik wel achterkomen door middel van verhoudingen, dat komt niet zo heel nauw.

In ieder geval bedankt!

Forum Rechten