Ik heb antiek gereedschap geërft!!!!

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Toen mijn opa een jaar of 5 geleden overleed is er veel gereedschap gevonden dat in een doos op zolder belande bij m'n ouders.
Nu gaan ze verhuizen en kwam ik het weer tegen en gelukkig mocht ik het hebben :cool:

overzichtje

027.jpg


026.jpg


017.jpg


013.jpg


008.jpg


014.jpg


010.jpg


025.jpg


018.jpg


015.jpg


016.jpg


012.jpg


023.jpg



en nog wat kistjes, een loopgraafperiscoop uit de oorlog, net als een zaklantaarn en wat nautische spulletjes :)
007.jpg


002.jpg


paar dingetjes die m'n opa heeft gemaakt (moderne dingetjes zijn door mij gemaakt)
klikklik
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
wat een prachtige spullen zeg, ik hoop dat je er nog veel gebruik van kan maken, zulke gereedschappen horen niet in een doos op zolder maar in je werkplaats.
Prachtige dingen ook die je opa gemaakt heeft, hij was een kunstenaar, en mooi om te zien dat jij dat geërfd hebt samen met de gereedschappen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
wow, dat is echt fantastisch. mijn grootvader was een meubelmaker. helaas erg vroeg overleden. er is helemaal geen gereedschap overgebleven. alles is toen weggegooid helaas.
het zou erg mooi zijn als ik nog iets zou hebben


rick
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Hier idem: grootvader meubelmaker, alles weg. Vader enthousiast houtbewerker, vrijwel alles weg.
Zeker als je zelf ook met hout bezig bent: gebruiken en onderhouden. Heel mooi.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Goeiendag zeg!!! Dat is een mooie verzameling, en aan de foto's te zien zijn er ook erg mooie dingen mee gemaakt.

Wees er niet TE zuinig mee, gereedschap is gemaakt om mee te werken en niet om in een vitrine kast te zetten.
Veel plezier er mee!!!
 

Rictap

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
27
0
Zo he da is een mooie verzameling, lijkt wel of je in een techniek museum bent geweest. En ook mooie foto's, is dat ook een hobby van je. Hopelijk ga je net zulke mooie stukken maken als je Opa.
Hier in Delft zit een Techniek museum, daar zie je ook al dit soort gereedshap.
Ik kom daar wel een paar keer per jaar, harstikke leuk om te zien.

Gr Patric
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.