Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Ik heb antiek gereedschap geŽrft!!!!

Toen mijn opa een jaar of 5 geleden overleed is er veel gereedschap gevonden dat in een doos op zolder belande bij m'n ouders.
    Nu gaan ze verhuizen en kwam ik het weer tegen en gelukkig mocht ik het hebben 8-)

overzichtje

en nog wat kistjes, een loopgraafperiscoop uit de oorlog, net als een zaklantaarn en wat nautische spulletjes

paar dingetjes die m'n opa heeft gemaakt (moderne dingetjes zijn door mij gemaakt)
    klikklik

Re: Ik heb antiek gereedschap geŽrft!!!!

wat een prachtige spullen zeg, ik hoop dat je er nog veel gebruik van kan maken, zulke gereedschappen horen niet in een doos op zolder maar in je werkplaats.
    Prachtige dingen ook die je opa gemaakt heeft, hij was een kunstenaar, en mooi om te zien dat jij dat geŽrfd hebt samen met de gereedschappen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

wow, dat is echt fantastisch. mijn grootvader was een meubelmaker. helaas erg vroeg overleden. er is helemaal geen gereedschap overgebleven. alles is toen weggegooid helaas.
    het zou erg mooi zijn als ik nog iets zou hebben

rick

Hier idem: grootvader meubelmaker, alles weg. Vader enthousiast houtbewerker, vrijwel alles weg.
    Zeker als je zelf ook met hout bezig bent: gebruiken en onderhouden. Heel mooi.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Goeiendag zeg!!! Dat is een mooie verzameling, en aan de foto's te zien zijn er ook erg mooie dingen mee gemaakt.

Wees er niet TE zuinig mee, gereedschap is gemaakt om mee te werken en niet om in een vitrine kast te zetten.
    Veel plezier er mee!!!

Zo he da is een mooie verzameling, lijkt wel of je in een techniek museum bent geweest. En ook mooie foto's, is dat ook een hobby van je. Hopelijk ga je net zulke mooie stukken maken als je Opa.
    Hier in Delft zit een Techniek museum, daar zie je ook al dit soort gereedshap.
    Ik kom daar wel een paar keer per jaar, harstikke leuk om te zien.

Gr Patric

Forum Rechten