Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Felder aan goedkope prijs

Voor de geïnteresseerden, een Felder combiné aan een goedkope prijs. Ik ging hem eerst zelf kopen, maar heb helaas geen plaats voor deze schitterende machine.

http://www.2ememain.be/construction/out ... c_id=&afd=

Re: Felder aan goedkope prijs

heilige moeder ... O.O wat een lage prijs. als deze helemaal compleet is en goed werkt dan is het een absoluut koopje. ikzelf heb al een combi dus ik heb er niets aan.

klinkt wel een beetje te mooi om waar te zijn dus er zou iets mee mis kunnen zijn.

het enige wat mij verwondert is dat er als stad "postcheque (bruxelles)" opgegeven staat.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Ik geef toe, het klinkt te mooi om waar te zijn, vandaar ook dat ik reageerde. Ik was in onderhandeling met de verkoper, maar omdat ik in mijn straat geen 380 volt kan krijgen, heb ik afgezien van de aankoop. Bovendien zou de machine nog gratis (!) bij mij geleverd worden door zijn broer die transporteur was.
    Volgens komt de machine van een faillissement, heeft hij de Felder ergens anders gestockeerd dat er geen beslag kan op gelegd worden, en probeert hij die nu zo snel mogelijk te verkopen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik heb geen verstand van grote houtbewerkingsmachines of de handel daarin, maar ik ruik een hoog Jacobse en Van Es gehalte. Misschien is het verstandiger er je handen niet aan te branden. Voor je het weet krijg je bezoek van mannen met platte petten en boze gezichten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

De 3000 euro was alleszins cash te betalen. En bij nader inzien, toen ik vroeg naar zijn volledige gegevens, heb ik die inderdaad nooit gekregen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franksken
    Ik geef toe, het klinkt te mooi om waar te zijn, vandaar ook dat ik reageerde. Ik was in onderhandeling met de verkoper, maar omdat ik in mijn straat geen 380 volt kan krijgen, heb ik afgezien van de aankoop. Bovendien zou de machine nog gratis (!) bij mij geleverd worden door zijn broer die transporteur was.
    Volgens komt de machine van een faillissement, heeft hij de Felder ergens anders gestockeerd dat er geen beslag kan op gelegd worden, en probeert hij die nu zo snel mogelijk te verkopen.
    Lijkt erop dat je geluk gehad hebt franksken,lijkt nml verdacht veel op escrow oplichting.

Vaak kun je de machine (gebeurd ook veel met auto`s en motoren) namelijk niet bekijken,staat bijv. opgeslagen in het buitenland maar z`n broer met het transportbedrijf neemt hem wel voor je mee of je de transportkosten al even vooruit wilt betalen.

Sommigen hebben zelfs nep-websites waar je het transport kunt volgen,op het moment dat op de website komt te staan dat het artikel verstuurd is wordt je verzocht om te betalen,vaak via Western union of Money Gram.

Met zo`n Felder kun je als verkoper volgens mij zo naar de importeur in Barneveld rijden,die tikken direct € 3000,- af en springen vervolgens een gat in de lucht,meer kunnen ze nooit verdienen.

Een dergelijke aanbieding is te mooi om waar te zijn,vooral als ik jouw uitleg er zo bij hoor
    Kan me vergissen,maar volgens mij raakt iemand geld kwijt als er zaken gedaan worden en krijgt er niets voor terug

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Ab,
    Ik ben geneigd mee te gaan in je denkpatroon, maar het geld ging wel maar overhandigd worden tegen aflevering van de machine. Ik ging nog niet zo ver dat ze mij gewoon de € 3000 tegen dwang zouden afhandig maken, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Frank

PS: mooie website trouwens

@A.N, mooi website hoor!
    Ik woon zelf dicht bij Bourtange( zegt je dat wat?), dus als ik een grenen meubel nodig heb denk ik aan jou!

Groeten Rudolf

Ik zal het verhaal - dat inderdaad te mooi is om waar te zijn - even uitklaren verder voor jullie:
    De man achter deze advertentie: http://www.spotter.be/nl/Combinee-a-...ot_3449340.htm vertelde mij exact hetzelfde verhaal dat ik op dit forum toevallig al had gelezen omdat ik gegoogled had op "felder machine": machine moet goedkoop verkocht wegens nieuw project in USA, machine op voorhand bekijken ging niet, maar schoonbroer heeft transportfirma, ... (alles in dit hele verhaal was overigens in het Frans).
    Ik had echter op deze site: http://annonces.ebay.fr/viewad/combi...-S-/5013033405ook al dezelfde foto's gezien die hij gebruikte, dus ik wou even kijken waar het heen leidde en heb getelefoneerd naar het nummer dat hij in een mail opgaf (+447035998022).
    Blijkt dat hij onder de naam Abou Marc de machine wou verkopen en mij zou laten mailen en telefoneren door zijn schoonbroer chauffeur Blaugajou Binot (+33684639666) om af te spreken waar en wanneer. Hetgeen gebeurde.
    Alles leek volgens het verdere verhaal overigens top in orde: er zou een originele factuur en boekje zijn, alle opties aanwezig (feeder, power drive, 2 freesarmen, verstekhoeken, …) en levering mogelijk waar en wanneer ik wou én ik mocht de machine eerst uitproberen of zonder enige kosten terugsturen als er iets niet naar behoren was. Indien OK zou ik contant geld afgeven. De machine moest gewoon asap verkocht geraken.
    Wat gebeurt er echter: kort voor afgesproken leveringstijdstip krijg ik bericht van de transporteur (met een stem die overigens erg veel lijkt op die van de verkoper) dat hij geen cash geld of cheque wil aannemen omdat hij in het verleden reeds overvallen werd of ongedekte cheques meekreeg, ai, ai, jammer, jammer… Hij wil dat ik zo snel mogelijk even een overschrijvingspapiertje via een Western Union in mijn buurt laat invullen om dat mee te kunnen geven. Hij zou immers het geld pas kunnen innen van zodra ik hem het Western-duplicaatje gaf nadat ik de machine had goedgekeurd. En zo niet, kon ik mijn geld gewoon terug afhalen op het Western agentschap.
    Nadat hij me een adres - al dan niet vals - doorgaf (ABOU Marc, 56 park boulevard, Cleveland, Ohio, 44126, USA) heeft hij me nog 6 maal getelefoneerd om me tot spoed aan te manen en te vragen of ik het overschrijvingsbewijsje al in orde had gebracht, want hij moest op tijd vertrekken om nog die dag bij me te kunnen leveren, anders zou het niet lukken.
    Het mooie van de zaak is nu dat Western Union eigenlijk zo niet werkt: van zodra je het geld bij hen brengt en een adres opgeeft, kan de tegenpartij het kort daarna reeds afhalen eender waar ze willen op vertoon van hun (fake?) ID of rijbewijs. Ik zei dus tegen die man, om te zien wat er zou gebeuren: ik heb het bewijs hier, ik geef het straks als je de machine brengt, tot dan. Hetgeen nooit gebeurde…
    Als je nou goed op verschillende sites kijkt zie je wel meer advertenties met dezelfde foto’s, maar heel verschillende prijzen. Voorbeeld ook deze http://www.spotter.be/nl/Combinee-fe...ot_3452455.htm en deze http://machine.bonne-occasion.net/an...bois-7718.html . Dus wees op jullie hoede jongens voor veel te aantrekkelijke internet-ads (of vrouwen :lol: ) ze kunnen duur komen te staan !!!

Forum Rechten