ervaring met woodstar

deuveltje

Nieuw lid
24 aug 2008
1
0
Ik ben mij aan het orienteren op een zaagtafel. Ooit een wegwerptafel gehad, waar dus echt niets mee te beginnen was. Ik zaag nu met een handzaagmachine, maar dat laat te wensen over. Ik heb weinig werkplaatsruimte, maar werk graag erg precies.

Bij de plaatselijke gereedschapshandel staan nu woodstar tafelzagen, deels opklapbaar en verrijdbaar middels wielen. Kostprijs 200,00 excl.

Is dit een bruikbare machine? Hele grote platen boef ik niet te zagen. inkroosingen, opmaat zagen van plaatmateriaal en nauwkeurige verstekken is voor mij belangrijk.

Google levert geen bruikbare info op op deze machine, dus ik weet niet waar ze vandaan komen en of het wat is.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen. Waar zouden jullie zoal op letten bij de aanschaf. Wat bepaalt bijvoorbeeld de nauwkeurigheid van de machine en welk motorvermogen is minimaal nodig.

Alvast bedankt voor je reactie!

Groet,

Deuveltje
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
volgens mij komt woodstar uit de produktie van Scheppach en die maken kwaliteit misschien kan je het vergelijken met protool wat uit de stal komt van Festo

maar ben wel benieuwd naar andere die er mee werken

Hans
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik heb geen ervaring met de Woodstar. Ik heb net even op internet gekeken en daarbij valt me op dat de machine behoorlijk veel vermogen heeft (2000 W) maar ook dat er veel plastic aan zit. Met name het feit dat de afkortgeleider van plastic is geeft mij geen vertrouwen.

Ik heb ervaring met (duurdere) compacte machines.
Een DeWalt DW744. Zeer fijne zaagmachine. Krachtig en nauwkeurig. Het nadeel was de afkortgeleider. Deze is van plastic en slecht in te stellen. Daardoor was er niet nauwkeurig mee te zagen. De langsgeleider daarentegen is goed. Uiteraard kun je een losse afkortgeleider kopen (bijv. van Incra) zodat het een zeer bruikbaar geheel wordt

Zelf bezit ik momenteel een Kity 419 (te koop bij de Baptist).
Deze machine bevalt me zeer goed. Hoewel ook hier de afkortgeleider lastig in te stellen is, is een hoek van 90 graden exact te zagen omdat de geleider deze hoek bevat. De langsgeleider is op alle manieren perfect in te stellen en de machine is fluister stil. Daarnaast zit er ook nog een roltafel op die goed in te stellen is en (nog belangrijker) dat ook blijft. Kortom deze machine is voor mij nagenoeg perfect. De nadelen zijn wel het geringe vermogen (1100 W) en ook de maximale zaaghoogte van zo'n 6 cm houdt niet over.
Een bijkomend voordeel is dat de zaagbladen met een diameter van 20 cm een stuk goedkoper zijn dan de grotere zaagbladen...
Succes met de beslissing.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Nauwkeurigheid is in deze prijsklasse ver te zoeken. Een goede afkortgeleider kost al net zo veel als de woodstar...
Maar daar valt redenlijk omheen te werken door alles zorgvuldig na te meten en in te stellen. Alles behalve ideaal en snel, maar voor de hobbyist met een kleine beurs zijn er niet veel alternatieven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.