Klein project & even voorstellen

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Mooi huis man en die werkplaats wordt super.
Afzuiging voor de lintzaag zal ook rond de 100mm zitten neem ik aan.
Hoe bedoel je met buiten zetten. Bedoel je de lintzaag of alleen de afzuiging :p
Als je toch een apart hok gaat maken volr de afzuiging. Dan zou ik zowiezo voor een 2 stage gaan.
Dus grote cycloon voor de standaard luchtfilter.

En voor de open dag, kan je ook bij jou organiseren.
Als iedereen een boormachine en zaag meeneemt dan kan er nog wat gedaan worden :D
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Dank voor de complimenten!
@Viepert, goed idee!! open dag bij mij, bier en BBQ en mijn schuur klaar:)
Maar inderdaad, apart hok buiten voor de afzuiging. kan ik mooi het geluid in de werkplaats reduceren. Die cycloon had ik ook gezien, zal mij er eens in verdiepen wat goed werkt en praktisch is.
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Oef! lang niets laten horen, maar hier dan toch een update..

Na een winterse periode van verbouwingen binnen en een noodzakelijke ingelaste rustperiode, ben ik weer begonnen met mijn project.
Inmiddels is de hele schuur voorzien van isolatie en zijn de wanden voorzien van OSB beplating en gips. Elektra tot aan de stoppenkast zit er in inclusief krachtstroom. Buitenkant zo goed als klaar en voorzien van Zweeds rabat. Alleen nog schilderen zoals het huis is geschilderd.
huis geschilderd.jpg
20170227_075557.jpg
20170227_075459.jpg (ik had nog een restje laminaat liggen. Dat past prachtig op de muur. Een mooie werkplaats inspireert ook vind ik.)

Ben nu bezig in SketchUp een indeling te maken en heb een aardig idee, maar hoor ook graag jullie mening!
Als hobby maak ik tafels. vandaar deze indeling. Nou zie ik vast iets over het hoofd wat de ervaringsdeskundigen hier wel zien, dus kom maar op met jullie suggesties!
angle 1.jpg (de twee kleine tafeltjes voor de zaagtafel zijn rolwerkbankjes. 1 grotere of twee kleinere)
Veel afzetruimte bij de lintzaag en vlakbank. Alleen als het een combi (vlak/vandikte) is, moet het anders.. misschien verplaatsbaar maken.
angle 2.jpg
angle 3.jpg(Hier zie je boven de werkbank nog een ruimte waar hout kan worden opgeslagen. nog een manier vinden om dat makkelijk omhoog te takelen :)
 

Bijlagen

  • angle 1.pdf
    109,1 KB · Weergaven: 11

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Nee, heb ze niet verlijmd. Heb ze verticaal gelegd en toen de tacker erop. Zal qua werking wel meevallen denk ik zo..
Maar wel een lastig klusje :mad:. Heb na de eerste plank mijn Stanley no4 erop los gelaten en ze met een mm speling onder elkaar gelegd.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Leuk draadje om zo doorheen te lezen, flinke vorderingen en mooie resultaten!

Wonen op het platte land heeft zeker zo z'n voordelen :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tof !
die bbq komt zeker goed :) kom ik wel even keuren of de man's cave een degelijk toxiq gehalte heeft ;)
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Ha! denk dat ik al weet wat ik mis, een chesterfield naast de kachel!
Die BBQ blijft wel hangen :).. seizoen is bij mij nooit weggeweest.. hartje winter en dan buiten vlees maken en een biertje drinken, kijkend naar je project wat nog ff gaat duren..
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Beste forumleden,
Ik heb geen idee of er nog interesse is in dit draadje na zo'n lange tijd afwezig maar ik probeer het toch, ik vind het namelijk leuk om te delen..

Vorige week weer een verder kunnen gaan met mijn kleine project..
Ben eindelijk begonnen met stucen..20170521_181943.jpg
En heb het plafond en verlichting erin zitten
20170703_204140.jpg
verder heb ik ook een nette vlakbank op de kop getikt! Daar ben ik erg blij mee, loopt als een zonnetje en gelukkig werken al mij krachtstroomgroepen ook :) Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik die tafels weer mooi glad krijg? ze zijn mooi blank, maar wel stroef..
Ook de buitenkant aangepakt..20170527_082657.jpg
Langzaam komen we er wel.. Nu ga ik beginnen met mijn werkbank. Aangezien het mijn eerste wordt zal ik niet te veel investeren in duur hout. Eerst maar eens hoe het gaat met de bouw en later met de ruimte. Hij zal in ieder geval ruim 4 meter worden met een plek voor mijn afkortzaag.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Mooi om een vervolg op je project te zien! Goed dat je het geheel geisoleerd hebt, dat scheelt stukken wat vliegroest betreft. En de inrichting volgen we graag:) Je vlakbank kun je smeren met speciaal middel, van Bison is er wat te koop en ik gebruik Supergleit van Felder. Is het een single vlakbank of kun je ook vandikteschaven?

Succes! Fons
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Dank Fons,

Het is een single.. schaafbreedte 350mm inclusief 2 nieuwe messen. Ben nog op zoek naar een vandiktebank. Gezien de ruimte heb ik gekozen voor losse machines.
Tja en die inrichting... nu eerste de lintzaag schoonmaken en opknappen en dan de werkbank maken..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.