Saksische schuur

P

Pel

Guest
Dit is toch wel een van de mooiste en tevens degelijk gebouwde schuur die ik ooit gezien heb, gefeliciteerd Bert met dit prachtige resultaat. Ik heb het met grote interesse gevolgd.

Groet Pel.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
heb wel een decoupeerzaag Leroy :)
Maar dank voor alle warme reacties!!!!

Aantal berichten zal wat verminderen nu ik in de afwerkfase zit en vanaf het weekend vakantie heb.
Belangrijkste zaken die nog moeten gebeuren:
1. aan nog een paar pannen geraken.
2. Wanden afmaken.
3. 7 muurtjes voegen.
4. 1 muurtje aanrapen, binnen.
5. Verlichting
6. Zinkengoten, alleen aan de zuidzijde, dus de ingangen.
7. Rondom wat grondwerk, gras inzaaien, daar waar geen straatwerk
8. Windveren

Zo'n project geeft me weer een flinke kik, zeker dank zij de leuke reacties en tips!! Daankensweerd zoals we dat hier zeggen
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
O dat is mooi! Ik zie dat je in een mooie omgeving woont ;) Ik ga alvast naar de gamma voor wat verhuisdozen.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Dag allemaal,
Realiseer me dat ik al bijna 2 maand niet gepost heb, vakantie en met name de ruimte tuin is het belangrijkste excuus. Maar toch nog wel wat gedaan, de laatste pannen liggen erop, ik kwam er nog 13 tekort, onze leverancier Arno is er 1 uit duizenden, komt zo langs om de laatste te brengen plus nog een stel extra als reserve en dat voor € 0 terwijl het mijn (tel)fout was. Nu maar weer de tuin in, laatste muurtje aanrapen, dakgoten, zand aanvullen, invoegen komt later nog wel
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
jaja, ik leef nog :)
De laatste paar procent is altijd mijn grootste uitdaging maar toch nog wat klussen gedaan:
Laatste muurtje aangeraapt
Met de steigerplanken een paar flinke hokken binnen gemaakt voor openhaardhout, die liggen vol met 10M3, meest eiken
Windveren, uiteraard eiken, zitten op hun plek.
Begin gemaakt met aanvullen aarde rondom, ga ik inzaaien met gras.

Verlichting moet ik ook nog mee bezig, heb 1 stormlamp, mocht er iemand er nog 1 over hebben......

En nog de zinken goten. Haast heb ik er niet mee, komt voor de feestdagen wel af :)
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Plaatjes bij de praatjes ontbreken inderdaad :eek:

Goed opgeschoten Bert! Ook mooi die zinken goten! Zal haar niet misstaan
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Dag Jelte. Aardig dat je het vraagt!

We hebben er enorm veel gemak van. Maar klaar is het nog niet. De muurtjes aan de buitenzijde moeten nog ingevoegd worden. Ik had een begin gemaakt maar door opspattend zand was dat geen goede gedachte. Eerst moet het ingezaaide gras voldoende gegroeid zijn. Maar dit alles is peanuts :)

Door flink hoge werkdruk binnen mijn bedrijf komt het er al een tijdje niet van om op het forum actief te zijn :( Net even gekeken maar je maakt er wat moois van! Wanneer klaar? :)
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
We hebbener enorm veel plezier van. Zal morgen een foto maken en op het forum posten. Vragen zijn welkom!
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
D2A94F6C-3859-4807-86E5-67B5E0AABB01.jpgFoto van vandaag. Goten maak ik er toch nog niet aan, niet zo’n noodzaak / andere prioriteiten. Gras rondom begint eindelijk wat te groeien, na de zomervakantie nog invoegen. Vogels vinden de schuur ook leuk, roodstaarten, een kwikstaart en zwaluwen hebben er al genesteld. We hebben er veel plezier van.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.