Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2014
    De vijs die bovenaan de zaaghouder klemt, draait bijna helemaal door, deze is zeker aan vervanging toe. De luchtleiding ontbreekt, maar dat is zeker geen drama. Moeten er rond de blaasbalg spanringen zitten?
    Het probleem dat ik heb, is dat ik het juiste type niet ken, dus is het moeilijk om juist te zeggen wat ontbreekt. Hij lijkt mij het meeste op een Hegner Multimax 14e of misschien een ouder type Multicut 1.
    Ronny

Plaats eens een foto ervan dan kunnen we meekijken welk type het is. Ik weet wel dat veel onderdelen van verschillende types passen.

Kijk ook eens op de site hegner.nl. Ik heb contact gehad met rob en deze heeft me uitztekent geholpen met onderdelen.

Email is rob@hegner.nl

de blaasbalg zit gewoon op het voetje gedrukt,er hoeven geen ringen omheen. Het originele luchtslangetje kun je het best vervangen door zo'n blauw plastic flexibel slangetje met van die bolletjes. Het originele slangetje blaast altijd al het zaagstof in je gezicht. Volgens mij hebben ze dit bij latere uitvoeringen zelf al veranderd. Op de site van sutacelot staan de explosietekeningen van de verschillende zaagmachines met de bijbehorende onderdeelnummers.

Ik dacht dat de blaas balg erg duur was. Als die defect is is zou ik het niet vervangen

Ik heb ook zo'n "oudje". Een tip, ik heb de spanknop achter vervangen voor een snelspan systeem wat nu op de nieuwe modellen zit. Dit werkt erg goed

Voor de bewegende delen heb ik naaimachine olie gebruikt en werkt goed

Forum Rechten