Afwerking gat bureau

Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar de juiste benaming voor een ring waarmee je een gat in een meubel kan afwerken om onvolmaaktheden te verbergen.
Ik weet dat het dient als kabeldoorvoer om een afzuiging op te bevestigen, maar ik ben op zoek naar eentje met een diameter van 160 mm.
Kan iemand mij helpen met de juiste benaming of vertellen of dit überhaupt wel bestaat.
Alvast bedankt :)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Kan ook nog anders.
Stukje hout met de handzaag grof op maat zagen.
Met de rasp tot het goed op maat is.
Schuren/afwerken/klaar.

Ik zou het zoals Wim doen.
 

WR1944

Oud hout
Als er weinig estetische eisen worden gesteld zou je met een rubber profiel aan de gang kunnen gaan. Een L-vormig profiel kun je in het gat lijmen. Zelfs een U-vormig profiel zou kunnen als de houtdikte in de U valt. Anders moet er wel iets op maat gedraaid gaan worden in een passende houtsoort. Maar gelukkig zijn er genoeg draaiers op het forum te vinden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Je kan ook met een stukje hout langskomen.Dan draai ik zo'n ding. Er zijn nog andere eenvoudige oplossingen met de bovenfrees ringen draaien. Stapelen lijmen klaar. Bij het draaien is alleen het opspannen lastig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.