Mini review Jet JWP12 vandiktebank

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Aan de ene kant komt m.n zaagtafel aan de andere kant de jet
Nu moet er van onderen nog een bodem ingemaakt worden maar de vraag is nu hoeveel ruimte ik nodig heb voor de jet als tie op z.n kop hangt.
 

Bijlagen

  • 20160907_211851.jpg
    20160907_211851.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 693

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
165
15
Hallo Peter, een goed idee zo'n flipflop tafel! Hou er wel rekening mee dat de Jet vlak/vandikte bank nog best een zwaar apparaat is en dat je tijdens gebruik je materiaal een klein beetje duwt, zorg er dus voor dat de tafel niet om kan vallen. Ik dacht dat Viepert z'n Jet inmiddels verkocht heeft. Zal ik de mijne vanavond voor je opmeten?
Ik vind de Jet een zeer goede machine, voor mij een blijvertje. Heel compact en goede kwaliteit. Met wat hulpmiddelen voor de Jet en een paar handschaven kan ik ook nog snel en goed vlakken.
 

gerrit626

Nieuw lid
11 okt 2016
1
0
Hoi Viepert,

Ik zit te kijken naar je outfeedtafel voor de Dewalt cirkelzaag.

Ik ben van plan om ook zoiets te gaan maken.

Uit wat voor soort multiplex heb je de tafel gemaakt (populieren-, okoume-, hardhout- of berkenmultiplex)?

Ik kan het niet zo goed zien op de foto's.

Alvast bedankt.

Groet,

Gerrit

@Knutselaertje
Dit is die werkbank cq outfeed tafel.
Binnenkort ga ik hem in lengte een stuk inkorten.
En een foto van het rol mechanisme.



 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Hoi Viepert,
Ik zit te kijken naar je outfeedtafel voor de Dewalt cirkelzaag.
Ik ben van plan om ook zoiets te gaan maken.
Uit wat voor soort multiplex heb je de tafel gemaakt (populieren-, okoume-, hardhout- of berkenmultiplex)?
Ik kan het niet zo goed zien op de foto's.
Alvast bedankt.

Groet,

Gerrit

Dit is gewoon berken multiplex. Mss wel te mooi voor zoiets, maar het mocht mooi zijn van me vrouw.
Als je hem ook in je garage wilt gaan gebruiken zou ik hem alleen iets kleiner maken in de lengte richting.
Zodra ik er eens tijd en zin in heb ga ik hem ook inkorten. Neemt toch ff wat teveel ruimte in en is verrekte zwaar.
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Hoi nick

Ja de tafel moet goed geborgd worden dat komt wel goed blad van 30 mm stevige as erdoor
Op de 4 hoek punten borgen. Dan moet de lukken. Als je jouw jet op wilt meten graag.
Ben druk aant tekenen en rekenen om m.n schuurtje opnieuw in te richten. Blijft altijd schuiven en puzzelen met die kleien ruimte. Dan is zo.n flip top table meer dan welkom.

Gr peter
 

PuurvanHout

Actieve deelnemer
3 feb 2017
28
0
Mooie review Viepert. Is het ook mogelijk hardhouten planken van circa 20-30cm breed te schaven met deze vandiktebank?
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Naar mijn wetwn is Azobé een van de hardste houtsoorten die er is. Maar daar kan ik me in vergissen. Dat ging er probleemloos doorheen.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Ik zit ook aan deze Jet JPW12 te denken. Kost zo'n 399 euro, en dat is ook een beetje de grens van mijn budget. Het gaat hier om hobby-matig gebruik, en ik stel niet de allerhoogste eisen. De goedkopere Scheppach vlak/vandiktebanken vallen echter af.

Vandaag gebeld met leverancier, maar die raadde mij aan om voor de Metabo DH330 te gaan, plus daarbij nog een afzuiging met 100 mm slang. Zonder die laatste zou het helemaal niet gaan werken, aldus meneer. Het zal best beter zijn, maar dan zit ik al op 750 euro, en dat wordt me te gortig. Bovendien is mijn ruimte beperkt.

Ik heb een Karcher WD6 alleszuiger, en die zuigt prima, maar heeft wel een slang van rond de 50 mm doorsnede. Inhoud 30 liter.

Hoe denkt men er hier over? Ik ga niet op een zaterdag een half eikenbos vandikteren. Zou de Jet met mijn huidige afzuiger met 50 mm slang, en een beetje een beperkte spaanafname er mee door kunnen? Of moet ik toch echt voor de Metabo, en daarbij een extra afzuiging met 100 mm slang gaan?
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Tav de afzuiging denk ik dat tie gelijk heeft. Meeste afzuigers van 50 mm zijn daar niet voor gemaakt. Metabo of jet weet ik niet
mbt je budget... tweedehands miss?
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
Hoe denkt men er hier over? Ik ga niet op een zaterdag een half eikenbos vandikteren. Zou de Jet met mijn huidige afzuiger met 50 mm slang, en een beetje een beperkte spaanafname er mee door kunnen? Of moet ik toch echt voor de Metabo, en daarbij een extra afzuiging met 100 mm slang gaan?
ikzelf heb ook een Jet staan met een simpele alleszuiger Nilfisk Multi 20 met een 35mm slang, maar wel in combinatie met een cycloon. Dit gaat perfect.
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
zelf heb ik de metabo dh330 bevalt prima met 50 mm slang en een cycloon. 110 mm is altijd beter maar dat gaat bij mij ook niet. na het schaven heb je nog een beetje op te ruimen helaas.

met vriendelijke groet van
peter
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Afzuiging is bij die lunchboxplaners van groot belang. In principe heb je daar een hoog volume zuiger voor nodig, niet een hoog vacuum zuiger zoals een 'stofzuiger', en een zo dik mogelijke slang. Ik zou het advies van de verkoper ter harte nemen...
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ik denk dat me photobucket account op non-actief is gezet, Sam. Al een tijd niet meer ingelogt/gebruikt.

Ik vond het erg meevallen Henk. Met me Festool MIDI zoog hij prima alles weg. Aansluiting is ook gewoon standaard stofzuiger. Dus Jet zelf denk ook dat een stofzuiger voldoende is.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Mijn ervaring is dat met een stofzuiger de zak erg snel vol is. Een emmer zaagsel heb je al snel na het schaven van een paar plankjes.
Bij mijn vandiktebank zit standaard ook een aansluiting van 50-60mm, die heb ik vergroot door er aan de buitenkant een ring van 120mm aan te zetten voor de slang van de grote afzuiger.

Maar misschien gaat het inderdaad wel goed met een cycloon met grote opvangbak op de stofzuiger, want op zich had bij mij de stofzuiger (simpele Starmix van de bouwmarkt) genoef afzuigkracht. Moest 'm alleen naar mijn idee te vaak leegmaken.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Ja opvangbak is snel vol. Een cycloon helpt daarmee, maar is ook snel vol hoor. Ik heb een 70ltr vat en na een half uurtje schaven moest ie geleegd worden +/-
Zuigkracht had ie voldoende.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.