Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: koopadvies Kity 613

koopadvies Kity 613

Hi allemaal,

zag deze lintzaag op mp voorbij komen ( http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...sPage=lr&pos=4 )

lijkt mij wel wat om achter aan te gaan. Wat denken jullie vd machine? Ervaringen? Beschikbaarheid van onderdelen? Of zelfs van de prijs?

bedankt voor de reacties!

Lijkt me vergelijkbaar met de inca's die forumlid O'Peaty zo mooi reviseert en verkoopt...dan is de Kity misschien wat duur, maar ziet er mooi uit hoor!

Lijkt me een mooie en goede machine! Eventueel kun je Baptist bellen voor wat meer info, die waren voorheen dealer van het merk.

Fons

De Inca's zijn een tijdlang in de fabriek van Kity geproduceerd voor de Franse markt (destijds wegens Frans protectionisme) en kregen Franse motoren.
    Deze Kity ziet er op het oog niet verkeerd uit maar is behoorlijk aan de prijs. Ik zou er niet meer dan € 350 aan uitgeven. Misschien moet er nog eea aan gebeuren en komen er kosten bij.
    Hij is zwaarder en krachtiger dan de Inca: 0.74 KW tov 0.55 KW.
    Hier de manual: http://s1005.photobucket.com/user/sc...?sort=2&page=1
    Er staat ook nog een Inca op Marktplaats; het is echter een type 205 van slechts 250 W; advies is niet doen, tenzij bedoeld voor heel klein werk.

De Kity 613 is een prima lintzaag, alleen lijkt me de prijs wat hoog.
    Heb deze machine naar volle tevredenheid jaren gehad.
    Betaalde daarvoor nieuw destijds ca fl1300,-
    Moet wel zeggen dat de machine welke op marktplaats staat er perfect uitziet.

Bedankt voor de reacties!
    loop zelf ook tegen de prijs op zit weinig ruimte in en wat ik er mee wil doen. Machine ziet er echt goed uit ( op fotos) maar denk dat tie aan vermogen toch wat te kort ga komen.
    misschien vanmiddag nog eens met baptist bellen. Al hebben die ook een mooie staan ( bs400) heb ik ook al verlekkerd naar gekeken, maar lees je enorm weinig over. Iemand ervaringen mee? Is wel een giga upgrade tov de kity. Maar kijk al langer uit naar lintzaag en liep toevallig tegen de kity aan. Overweeg toch om meer € er dan maar in te steken.

Die BS400 lijkt Engels te zijn, maar is ook gewoon een Chinees en vergelijkbaar met de HBM 400. Als je dan toch geld wil uitgeven, kijk dan naar een Hammer 3800 of 4400.
    Hier staat trouwens nog een hele mooie Meber te koop voor weinig: http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...Page=lr&pos=30
    Laatst gewijzigd door O Peatey; 12-07-16 om 12:40.

Is de hammer zo veel beter dan?
    De actie van de bs400 met rijstel en zaagbladen klonk er interessant. Verschil tov 3800 is al 400-500... In vergelijking met de 4400 zelfs 600-700 ( heb offertes liggen). Vind ik flink verschil voor flinke hobymachine. Dan wil ik t ook wel kunnen onderbouwen op kwaliteisvlak..(??)

Die Meber is een prima machine, ik heb er jaren zo'n 2e hands exemplaar gehad, zeer tevreden over. Kan mogelijk een 400v zijn hoor...

Fons

Ik heb dezelfde Kity al jaren in gebruik en hij bevalt me zeer goed.
    Het is mijn voornaamste zaag. Ik kan met gemak eiken balken schulpen, over het vermogen zou ik niet inzetten.
    En in hoeverre je reserve onderdelen nodig hebt weet ik hoor. In de 20 jaar dat hij hier staat is er nog niks kapot gegaan en draait de machine wekelijks als een zonnetje :-).

Forum Rechten