kantenlijmer

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
We zijn zoekende naar een nieuwe kantenlijmer om de productie op te schroeven en zoeken naar een uitgebreide machine met goede prijs-kwaliteit.
We hebben al het nodige aangeraden gekregen en ook geoffreerd, maar gebruikerservaringen op fora lijken schaars, vandaar dit topic en vragen:

Heeft iemand toevallig ervaring met kantenlijmers van Hebrock of Turanlar?
Zijn er andere merken die aan de gestelde criteria voldoen?
 

elmo 45

Actieve deelnemer
25 mrt 2016
73
3
Noord Holland
Hallo,

Hebrock en turanlar ken ik niet in gebruik.
Wat zijn je criteria?
Eind vorig jaar heb ik een SCM Olimpic K 100 gekocht en dat bevalt prima. Deze heeft een voor frees unit,bandkapunit, lijmbak, dubbele aandrukrol,zaagunit, gelijkfreesunit R 0 tot R 2, lijmschrapers. Meer heb ik niet nodig. Het meest gebruik ik hem om kast delen te maken (zijkanten bodems etc) Je moet voor je zelf op een rij zetten wat de machine moet kunnen. Ik heb gekeken naar
Biesse/ Felder/cehisa/SCM/ en nog een waar ik even de naam van kwijt ben)
Met een kantenaanlijmer alleen ben je er niet. Je hebt een behoorlijke compressor nodig die genoeg lucht zonder vocht en olie levert.
En en goede afzuiging. De SCM heeft 4 afzuigopeningen.
De voorfrees unit maakt me echt gelukkig ,deze freest de dikte van de band van het plaatmateriaal.Je kan dus op eind maat zagen
en kleine beschadigingen worden weg gefreesd.
Bij een goede leverancier kan je de machine proberen.

Groet.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ik zoek een machine die alles kan, dus ook meelopend frezen voor de kopse kantjes. Deze gaat gebruikt worden voor zowel abs als fineer en ook wat dikkere houten latjes.
Voorfrezen is ook zeker de wens, maakt de voorbewerkingen minder kritisch en verminderd de kans op maatfouten.
Lucht en afzuiging is me bekend, we hebben een aardige werkplaats dus dat is geen probleem.

Felder heb ik gezien op de open dag, maar het is daar duur en niet de specialiteit en het bedrijf ben ik tegenwoordig wat minder fan van ivm de vertegenwoordiging.
Ik koop liefst bij een bedrijf wat niet te Groot (pun intended) is. Dat past beter in mijn ervaring.
 

elmo 45

Actieve deelnemer
25 mrt 2016
73
3
Noord Holland
Hallo,

Het bedrijf en na ondersteuning zijn zeker belangrijk. Ik zelf ben geen Mac clean fan. Een goede klik is ook belangrijk.
Ik heb veel op beurzen rond gekeken en gevraagd en ook in dealer showrooms. Bij SCM hebben ze de K2 unit deze zaagt en maakt de Radius in 1 beweging. Volgens mij vanaf het K260 model. Elke unit extra maakt de machine duurder en langer.
Wil je ook met PU lijm plakken ? Ik vindt dat nog een heel gedoe

Groet
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Als ik het goed begrijp ben je dus revreden over SCM?

PU wil ik kunnen, maar liefst zo min mogelijk. Is idd nogal gedoe.
 

elmo 45

Actieve deelnemer
25 mrt 2016
73
3
Noord Holland
Hallo,

Ja ik ben tevreden. Normale mensen no nonsens.Machine is fijn als ik bel met een vraag krijg je gelijk antwoord of ze bellen snel terug.
Bij het inbedrijf stellen is er de hele dag iemand geweest die de hele dag een soort cursus heeft gegeven.
Ik ben ook klant bij De Groot daar zijn ze een stuk onpersoonlijker.

Ik ben niet heel technisch dus alles moet goed werken en als er wat gesleuteld moet worden moet het niet te ingewikkeld worden.
In de SCM is er nog vrij veel ruimte om de units heen dit is makelijk met schoon maken en als er een keer wat is kan je er nog redelijk bij.

Zijn er niet meer collega s op het forum met een kanteaanlijmer?

Groet
 
29 nov 2016
2
0
hebrock en brandt zijn verreweg de beste kantlijmers
maar het hangt inderdaad van de service af
van maclean wordt je niet blij
maar ik was de monteur van maclean
en ben voor mij zelf begonnen.

Mennen Machine Service

Gr. Rob
 
29 nov 2016
2
0
maar dat is niet voor een interieurbouwer maar meer voor industrie
de kleinste ima is groter dan de grootste hebrock

maar homag ima ott zijn ook goede machines
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.