Beginners houtbewerking

Noahri

Nieuw lid
9 sep 2010
1
0
Goedendag ,

Ik wil graag beginnen met het bewerken van hout . Ook wil ik in de toekomst eigen meubels gaan maken en designen . Het is zo dat ik bijna geen ervaring heb in houtbewerking , hoe kan ik het beste beginnen ? En wat zijn de eerste meest simpele dingen aan wat ik kan gaan werken ?

Met vriendelijke groet , Noah .
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Hallo,

Ik ben zelf ook ongeveer 1 a 2 jaar geleden begonnen met hout bewerken/ meubels maken. Alhoewel je er min of meer in groeit en niet van de 1 op de andere dag bedenkt om met hout te gaan werken. Hetgeen ik gedaan heb en nog steeds doe, is lezen lezen lezen en doen. Internet staat vol met info over dit onderwerp. Dus het beste begin je met iets waar je behoefte aan hebt, een kastje of wat dan ook en struin je het internet af voor voorbeelden en werkwijzen.

Je zal er achter komen dat je tijdens het maken steeds op nieuwe vragen stuit. Om een voorbeeld te noemen: stel je gaat werken met een beitel om een bepaalde verbinding passend te maken, dan zal je erachter komen dat een scherpe vlakke beitel onontbeerlijk is. Dus kom je vanzelf op het onderwerp slijpen en wetten van beitels. Tenminste zo gaat het bij mij.

Maar goed, om te beginnen kun je een boek aanschaffen over hout bewerken in het algemeen.

success.
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
en als je dan flink wat gelezen hebt (en nog steeds mateloos gefascineerd bent) dan kan je een beginners cursus doen ergens bij je in de buurt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.