Ebay hebbedingen voor weinig

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik had 2 cyclonen besteld; eentje bij AliExpress, en vanwege de lage prijs ook die van Banggood; ik krijg vast 1 van de twee wel voor de Banggood prijs doorverkocht, en ik wou mijn kans wat vergroten om het spul op tijd binnen te hebben, vanaf maandag moet ik veel schuren.

Ik kan niet afleiden welke van wie kwam, maar die van AliExpress was 25 Euro, dus ik ga ervanuit dat die met meer opties kwam: boormalletje voor het plaatsen, 2 stukken PVC pijp van 50mm, slangenklemmen en schroeven. Heb meteen het geheel inmekaar gezet; even naar de lokale loodgieter om een juiste koppeling naar het Bosch 30mm koppelstuk te maken, en de cycloon op een oude latexverfemmer geplaatst. Stofzuiger erop (ook eerst wat PVC pijp voor moeten vervormen), en *plop* daar implodeerde de verfemmer. Geen succes dus. Daarna een plank gezaagd die in een plastic teil past, en daar het hele spul op gezet. Dat lijkt best goed te werken, heb een heleboel zaagzel opgezogen en er kwam nauwelijks wat in de stofzuiger. De afsluiting van de teil is niet luchtdicht, je hoort er lucht langssuizen, maar wanneer de aanzuigslang afgesloten wordt plopt de hele teil toch wel een flink stuk inmekaar; luchtdicht genoeg dus?

Nu aangesloten op de excenterschuurmachine. Het resultaat viel me eerlijk gezegd wat tegen, maar ik weet niet of dat aan de cycloon of aan de schuurmachine ligt; ik heb het idee dat er nog steeds veel stof aan de buitenzijde van het schuurpapier verdwijnt. Hoe dan ook is het voor weinig geld duidelijk wel een verbetering voor de stofzuiger; die krijgt veel minder zooi binnen en zal dus langer blijven zuigen.
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Mensen.... jullie jagen me op kosten :p !

Wanneer de emmer onder de cycloon niet stevig genoeg is: ongeveer in het midden van de emmer een houten ring in kleven. Dat maakt die emmer opeens veel steviger. Er ligt wellicht nog ergens een overschotje hout om die ring van te maken.
Ik had ook het probleem dat die emmer met cycloon er bovenop omver valt wanneer die leeg is. Het tegengewicht van de slang is te groot... paar betontegels in de boden gelegd en opgelost. Mijn emmertje van 25 liter is trouwens voor gebruik met de elektrische handschaaf veel te klein. Laatst had ik 2 kruiwagens vol.
Heb die cycloon ook al gebruikt bij bouwwerken. Werkt super, maar naderhand is die volle emmer helemaal niet meer te tillen! Dus wat vaken leegmaken is de boodschap...
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Om nog even iets te melden wat snel vergeten word.
Je gebruikt je creditcard met chinese kleine bedrijfjes, gebruik dus een limiet op je rekening en altijd een manuele bevestiging via sms. Een creditcard waarin automatisch afgeschreven kan wordenmet een druk op de knop zoals bij aliexpress kan voor financiele verrassingen zorgen.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Paypal, en een virtuele creditcard waarop vooraf geld gestort moet worden (eigenlijk een debetcard dus). Nooit problemen mee gehad.

Wij hebben voor gebruik in NL ook een aparte 'pinpasrekening'. Daar staat altijd maar een beperkt bedrag op. Zo kan me zelfs onder dwang nooit meer dan 150-200 euro afhandig gemaakt worden. Alle geld komt binnen op een rekening zonder bankpas. Moet ik bij bijvoorbeeld een beurt voor de auto eens wat meer pinnen dan zet ik dat vooraf op de pinpasrekening.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik heb inmiddels ook een 60 L vaatje gekregen.
Probleem is nu de juiste slangen te vinden.
Die Banggood cycloon heeft aansluitingen van 55 mm uitwendig. Ik kan daar geen flexibele en betaalbare slang voor vinden. Iemand van jullie wel.
Ik wil mijn Kärcher droog/nat stofzuiger daarvoor gebruiken. Deze heeft een mond (die normaliter in de zuigbuis gaat) van uitwendig 35 mm. Ik zou dus een overgang moeten hebben 35 naar 50 mm hiervoor.
Wie helpt met suggesties?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb inmiddels ook een 60 L vaatje gekregen.
Probleem is nu de juiste slangen te vinden.
Die Banggood cycloon heeft aansluitingen van 55 mm uitwendig. Ik kan daar geen flexibele en betaalbare slang voor vinden. Iemand van jullie wel.
Ik wil mijn Kärcher droog/nat stofzuiger daarvoor gebruiken. Deze heeft een mond (die normaliter in de zuigbuis gaat) van uitwendig 35 mm. Ik zou dus een overgang moeten hebben 35 naar 50 mm hiervoor.
Wie helpt met suggesties?

Ik zag deze van 50 naar 32 of 38 wellicht kan je het nog iets aanpassen; http://www.zwembadstore.com/mega-lijmtule-50-32-38-mm.html
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
wellicht kan iemand met een 3D printer een verloopje printen ;-)
Heb ut voor mij zelf toen ook gedaan :)
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik zag deze van 50 naar 32 of 38 wellicht kan je het nog iets aanpassen; http://www.zwembadstore.com/mega-lijmtule-50-32-38-mm.html

Ik heb deze gekocht (2stuks). Van de 50 mm kant heb ik op de draaibank met een schraper iets afgedraaid. Beide tules passen nu zonder lijm oid in de cycloon. Bij dezelfde webshop heb ik 3 m zwembadslang 38 mm gekocht. Dat is echter geen succes. De binnenkant is geribbeld en produceert een heel hinderlijke fluittoon. Van de tule bovenop heb ik de ribbels van de 32 mm aansluiting afgedraaid. Daaroverheen past de 'tuut' van mijn Kärcher ook zonder verlijming of slangklemmen. De ton staat nu naast de stofzuiger en het geheel werkt perfect.
Willen1958, nog bedankt voor de tip over de tule.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik heb een rubberen ring gebruikt die past in de cyclone en het binnenste past de slang van de stofzuiger.

buiten kant ring is 50 mm en binnen is 40 min.

oa te koop bij hornbach op de pvc afdeling en kost 2 a 4 euro
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik heb inmiddels ook een 60 L vaatje gekregen.
Probleem is nu de juiste slangen te vinden.
Die Banggood cycloon heeft aansluitingen van 55 mm uitwendig. Ik kan daar geen flexibele en betaalbare slang voor vinden. Iemand van jullie wel.
Ik wil mijn Kärcher droog/nat stofzuiger daarvoor gebruiken. Deze heeft een mond (die normaliter in de zuigbuis gaat) van uitwendig 35 mm. Ik zou dus een overgang moeten hebben 35 naar 50 mm hiervoor.
Wie helpt met suggesties?


Dit is de ring die ik gebruikt heb.


https://www.hornbach.nl/shop/MARTENS-Overgangsring-rubber-40-naar-50-mm/4106088/artikel.html
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.