Jeroen Compagne 16-8-08 Nederlands Kampioen Sculptuur Zagen

Jeroen Compagne

Nieuw lid
22 aug 2008
2
0
Mijn Dag!

Na veel te laat te zijn aangekomen, (had de loting en definitieve inschrijving gemist) ging het kampioenschap van start. De (16) kunstenaars mochten in volgorde van getrokken loten 1 t/m 16 hen werkplek en boomstam uitzoeken. Ik was nummer 14 en had een plek tussen Rolf en Dave bemachtigd.

Ik was van plan een kwal te gaan zagen en heb eerst de grote van de stam aangepast (2,5m hoog) aan wat voor mij haalbaar was om in 1 dag te kunnen omvormen tot een sculptuur. Ik had 1 keer eerder mee gedaan aan een wedstrijd in Rotterdam waar ik door de grote van de stam uiteindelijk in de problemen kwam met de gegeven tijd. Die les had ik dus geleerd. Uiteindelijk heb ik de stam dus een stuk ingekort. Dit kwam neer op 1,7 meter. Daarna ben ik aan 1 stuk door aan het werk geweest om in de gegeven 6 uur tijd mijn beeld vorm te geven.

105_PANA_001.jpg


Het was warm weer en samen met Dave hebben ik nog wat frisdrank gedronken. Voor de rest heb ik me geen tijd gegund om te pauzeren.

105_PANA_002.jpg


Na de Ruwe vorm de details.

105_PANA_003.jpg


Een visje tussen de details!

105_PANA_004.jpg


En toen was de tijd om. Ik keek om me heen en zag de meeste sculpturen van de andere carvers eigenlijk voor het eerst. Ik heb los van de beelden van de 2 naaste collega's niet de tijd genomen om te kijken naar de beelden van de andere kunstenaars. En ik moet zeggen de kwaliteit en het niveau lag best hoog. Mooie sculpturen van verschillende kunstenaars, in verschillende stijlen en onderwerpen. Ik ben blij dat ik niet hoefde te jureren. We werden samen opgeroepen om naar de prijsuitrijking te komen. Hier kreeg ik een flauw vermoeden aangezien ik uit de club Timbersport lieden en kunstenaars werd gehaald om AUB alsnog een inschrijfformulier in te vullen en ondertekenen. Dat Was me smorgens omdat ik eigenlijk te laat was niet gelukt. Ze wisten eigenlijk niet eens wie ik was.... LOL ;D ::)

En toen Kwam de uitslag.........

[size=19pt]Jeroen Compagne Nederlands Kampioen sculptuur zagen 2008[/size]

Dat had ik echt niet gedacht. Ik had wel de stille hoop in de prijzen te vallen maar 1e ??????

Tja en daar sta je dan!

105_PANA_005.jpg


Voelde wel heel goed.

105_PANA_006.jpg


Hahaá

105_PANA_007.jpg


105_PANA_008.jpg


Het was een gezellige dag. Lekker met vakgekken onder elkaar genieten van het mooie weer, en ons werk.... Rolf Doderlein de Win werd 2e en Everdus Smit 3e

Groeten Jeroen Compage
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Ja zeker Jeroen, nogmaals van harte gefeliciteerd. Je had je goed voorbereid en ook een heel origineel onderwerp gekozen. Helemaal verdiend die prijs. Ga zo door. Ja mensen, we hebben een hoop talent in Nederland.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
hallo Jeroen,

Welkom op ons forum en natuurlijk ook van harte gefeliciteerd! Een bijzonder onderwerp en ook een heel blok hout! Je kunt ons vast nog veel meer vertellen over je bijzondere manier van houtbewerken!

jaap
 

Jeroen Compagne

Nieuw lid
22 aug 2008
2
0
Bedankt allemaal voor jullie berichten.

Het zal wel niet helemaal de normale manier zijn om op deze manier met hout om te gaan. Maar het is een heerlijk gevoel om uit een ruwe boom een sculptuur te mogen maken.

Groeten Jeroen :p
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Jeroen, beter laat dan nooit.

Ook van mij de hartelijke gelukwensen.

Misschien kun je ons in de toekomst meer fraaie staaltjes van "machinale houtbewerking" laten zien.

Tjeerd
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Jeroen,

Vandaag op een beurs in UK (working with wood, W8) in Birmingham kwam ik Andrew Frost tegen. Andrew maakt net als jij hout sculturen. Ik heb een foto van hem en zijn kunstwerk gemaakt. Zal hem volgende week uploaden.

Andrew zijn website http://www.treeart.co.uk/

Hij heeft vorige jaar een grote prijs gewonnen en kent het hele Britse netwerk. Erg aardige vent. Hij zegt ook al eens te hebben opgetreden bij het "festival of the tree", waar ook mensen als Konrad Sauer, David Charlesworth, Rob Cosman en nog veel meer komen. Hij vertelde dat hij vorig jaar op dat festival zijn scultuur voor 10.500 pond heeft verkocht en volgens mij verteld Konrad Sauer daar ook over in zijn verslag (zie tweede link hieronder)

Wesonbirt 2008 - still the perfect woodworking show (even naar het midden van de pagina scrollen voor het juiste artikel)
http://www.sauerandsteiner.com/news/
en
http://www.sauerandsteiner.com/archive/2007_08_01_archive.html
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Jeroen, geweldig, proficiat met de eerste plaats.
Ken ook zo iemand in Steenbergen die hetzelfde doet, helaas kan ik op dit moment niet op zijn naam komen, maar vorig jaar zag ik hem bezig op de jaarmarkt. Tsjoe, ik vind het nogal wat, je moet er wel een goede kijk en inschattings vermogen voor hebben.
Veel succes verder.
Ad
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Hierbij de foto van Andrew Frost en zijn laatste creatie voor de beurs.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.