Nieuw lid

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Hallo Allen,

Al enige tijd lees ik mee op dit forum en ben onder de indruk van de aanwezige kennis, vakmanschap en onderlinge verhoudingen. Omdat ik het zelf netjes vind, een kort verhaal over me zelf.

Zoals de nickname doet vemoeden, is mijn naam Thom, 28 jaar en werk ik als Sales Engineer voor een bedrijf dat dynamische UPS systemen verkoopt en onderhoud in Africa en het Midden Oosten. Ik woon sind kort in Arnhem en heb daar een woning met een schuur(tje) waar ook de motoren gestald staan. Gelukkig blijft er nog ruimte over voor een redelijke werkbank en dergelijke.

Eigenlijk ben ik qua opleiding en ervaring meer een metaal man, maar door het werken in huizen steeds meer het houtbewerken gaan waarderen. Het 'timmeren' wordt dan ook steeds meer een hobby die ik alleen of samen met een vriend uit oefen.

Hier onder 2 van de "steigerhouten" tafels die we samen gemaakt hebben. Er staan er nog een aantal meer in bestelling, dus hier hebben we nogwel wat werk aan.




Dit was de tweede tafel, de poten zijn hier in het verstek gezaagd, zodat het een meer massieve uitstraling heef.



Op dit forum zal ik de eerste tijd wel veel informatie blijven zuigen, en nog maar weinig kunnen helpen aangezien mijn ervaring en kennis level nogal laag zijn.

Attached files
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Hoi Thom,

Welkom hier. Zelf ben ik ook nog niet zolang lid hier, en doe ik voornamelijk nog hetzelfde als jou. Kennis opsnuiven, werkstukken bewonderen en inspiratie opdoen.

btw: mooie tafels die je maakt.

Ronald
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Van harte welkom op ons forum Thom. Een schuurtje in Arnhem, is dat niet vlak bij een bekende winkel? We hebben een beetje dezelfde achtergrond, metaal, motoren en nu hout, het kan verkeren :lol: :lol: .

jaap
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
jaap zei:
Van harte welkom op ons forum Thom. Een schuurtje in Arnhem, is dat niet vlak bij een bekende winkel? We hebben een beetje dezelfde achtergrond, metaal, motoren en nu hout, het kan verkeren :lol: :lol: .

jaap

Arnhem is niet zo heel groot, maar het is inderdaad redelijk dichtbij de bekende winkel! :D
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Hallo,

Mooie tafel. Wil je meer details prijsgeven of is dat hobby/beroepsgeheim :)

Ik vroeg me af je de steigerplanken enkel aan elkaar lijmt of ook deuvels of lamello's gebruikt?


Alvast veel plezier op dit forum.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Nou, heb niet zo veel geheimen hoor! :)

De poten van nummer 2 zijn inderdaad met lamello's en lijm. De tafelbladen zijn gelijmt en aan de onderzijde geschroeft. Niet echt een meubelmakers manier, maar wel snel en doeltreffend. Je ziet overigens geen schroeven!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
thom

welkom op dit forum!!leuk dat je erbij bent! de tafel ziet er goed uit. ben persoonlijk geen fan van steigerhout maar dit is goed gelukt!!

rick
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Welkom op het forum Thom!.
Mooi tafels maak je, waar haal je het steigerhout vandaan?
Ten tweede zit je lekker dichtbij de AF en Babtist!

Groeten Rudolf.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Welkom Thom!
De tafels zien er goed uit! ben je van plan om nog meer meubels te gaan maken van steigerhout?
Ik kwam voor mijn werk laatst bij mensen thuis, waar ze zelfs een badkamermeubel hadden staan van steigerhout, zou mij iets te ver gaan maargoed... :D

Groeten Geert,
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Rudolf zei:
Welkom op het forum Thom!.
Mooi tafels maak je, waar haal je het steigerhout vandaan?
Ten tweede zit je lekker dichtbij de AF en Babtist!

Groeten Rudolf.

Ik haal het hout meestal hier:
http://www.steiger-shop.nl/steigerplanken.html

Handige zaak waar ze het hout netjes gesorteerd en droog opgeslagen hebben. Zelf pakken wat je nodig hebt, en dan afrekenen.

@Geertjun
Ik moet nog een aantal meer tafels maken voor bekenden. Maar ik zal zelf binnen niet makkelijk steigerhout gebruiken. Vind het wel leuk om mee te "oefenen". Goedkoper masief hout vindt je bijna niet denk ik!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.