Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Nieuw lid

Nieuw lid

Hallo Allen,

Al enige tijd lees ik mee op dit forum en ben onder de indruk van de aanwezige kennis, vakmanschap en onderlinge verhoudingen. Omdat ik het zelf netjes vind, een kort verhaal over me zelf.

Zoals de nickname doet vemoeden, is mijn naam Thom, 28 jaar en werk ik als Sales Engineer voor een bedrijf dat dynamische UPS systemen verkoopt en onderhoud in Africa en het Midden Oosten. Ik woon sind kort in Arnhem en heb daar een woning met een schuur(tje) waar ook de motoren gestald staan. Gelukkig blijft er nog ruimte over voor een redelijke werkbank en dergelijke.

Eigenlijk ben ik qua opleiding en ervaring meer een metaal man, maar door het werken in huizen steeds meer het houtbewerken gaan waarderen. Het 'timmeren' wordt dan ook steeds meer een hobby die ik alleen of samen met een vriend uit oefen.

Hier onder 2 van de "steigerhouten" tafels die we samen gemaakt hebben. Er staan er nog een aantal meer in bestelling, dus hier hebben we nogwel wat werk aan.

Dit was de tweede tafel, de poten zijn hier in het verstek gezaagd, zodat het een meer massieve uitstraling heef.

Op dit forum zal ik de eerste tijd wel veel informatie blijven zuigen, en nog maar weinig kunnen helpen aangezien mijn ervaring en kennis level nogal laag zijn.

Attached files

Re: Nieuw lid

Hoi Thom,

Welkom hier. Zelf ben ik ook nog niet zolang lid hier, en doe ik voornamelijk nog hetzelfde als jou. Kennis opsnuiven, werkstukken bewonderen en inspiratie opdoen.

btw: mooie tafels die je maakt.

Ronald

Van harte welkom op ons forum Thom. Een schuurtje in Arnhem, is dat niet vlak bij een bekende winkel? We hebben een beetje dezelfde achtergrond, metaal, motoren en nu hout, het kan verkeren :lol: :lol: .

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap
    Van harte welkom op ons forum Thom. Een schuurtje in Arnhem, is dat niet vlak bij een bekende winkel? We hebben een beetje dezelfde achtergrond, metaal, motoren en nu hout, het kan verkeren :lol: :lol: .

jaap
    Arnhem is niet zo heel groot, maar het is inderdaad redelijk dichtbij de bekende winkel!

Hallo,

Mooie tafel. Wil je meer details prijsgeven of is dat hobby/beroepsgeheim

Ik vroeg me af je de steigerplanken enkel aan elkaar lijmt of ook deuvels of lamello's gebruikt?

Alvast veel plezier op dit forum.

Nou, heb niet zo veel geheimen hoor!

De poten van nummer 2 zijn inderdaad met lamello's en lijm. De tafelbladen zijn gelijmt en aan de onderzijde geschroeft. Niet echt een meubelmakers manier, maar wel snel en doeltreffend. Je ziet overigens geen schroeven!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

thom

welkom op dit forum!!leuk dat je erbij bent! de tafel ziet er goed uit. ben persoonlijk geen fan van steigerhout maar dit is goed gelukt!!

rick

Welkom op het forum Thom!.
    Mooi tafels maak je, waar haal je het steigerhout vandaan?
    Ten tweede zit je lekker dichtbij de AF en Babtist!

Groeten Rudolf.

Welkom Thom!
    De tafels zien er goed uit! ben je van plan om nog meer meubels te gaan maken van steigerhout?
    Ik kwam voor mijn werk laatst bij mensen thuis, waar ze zelfs een badkamermeubel hadden staan van steigerhout, zou mij iets te ver gaan maargoed...

Groeten Geert,

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudolf
    Welkom op het forum Thom!.
    Mooi tafels maak je, waar haal je het steigerhout vandaan?
    Ten tweede zit je lekker dichtbij de AF en Babtist!

Groeten Rudolf.
    Ik haal het hout meestal hier:
    http://www.steiger-shop.nl/steigerplanken.html

Handige zaak waar ze het hout netjes gesorteerd en droog opgeslagen hebben. Zelf pakken wat je nodig hebt, en dan afrekenen.

@Geertjun
    Ik moet nog een aantal meer tafels maken voor bekenden. Maar ik zal zelf binnen niet makkelijk steigerhout gebruiken. Vind het wel leuk om mee te "oefenen". Goedkoper masief hout vindt je bijna niet denk ik!

Forum Rechten