schuurpapier test

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Zo de test is bijna klaar. Vanmiddag even naar Festool voor uitleg over hun schuurpapier. Dan thuis de laatste test doen met het nieuwste festool papier. Ik hoop vanavond de uitslagen en conclusies klaar te hebben.
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
spannend! ben zeker benieuwd of de festoolschuurpapieren nou daadwerkelijk beter zijn of niet dan anderen.
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hoi Wim, ik weet niet of mijn reactie te laat is maar ik heb wel een voorstel. Ik zag schuurpapier van Parkside voor de schuurmachine, Parkside verschillende groftes, Sanding Belt Set PBSZ 533 A1. Dus geen excenter, geen hand, maar wel voor een bandschuurmachine. Ik hoop dat je wat mee kunt. Verkrijgbaar bij de LIDL. Met vriendelijke groet, Evert
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Schuurbanden dat is een hele andere tak van de schuurhobby. Ga ik me niet aan wagen. Kan wel een update geven over het gebruik van het festool granaatpapier. Had een lastige schuurklus en hieruit bleek dat het festool papier 4x langer meeging dan dat van ecotools. Ook schuurde het de helft sneller.
Ook is de levensduur van granaat papier niet langer bij mechanische beschadingen. Ik bedoel dat het bij ruw gebruik net zo snel kapot gaat als het gedkopere.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.