Turkse houtverbinding

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Houtliefhebbers,

Ik ben net terug van vakantie uit Turkije alwaar ik dit tegen ben gekomen. Ik moest direct aan het forum denken toen ik het zag.

DSC_0204.jpg

Het is één van de oude molens die op het schiereilandje bik Bodrum staan. Bovenin is te zien dat er een las is gemaakt tussen twee balken. Wat ik echter bijzonder vind, is dat de balken rond lopen boven opde muur.

Groeten, Martin
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Nou ja, Marti de molen is rond vandaar dat de muurplaat ook rond loopt neem ik aan, of bedoel je dat er ronde balken zijn gebruikt het is helaas op de foto niet te zien?

Groet Pel.
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Hoi Pel,

Ik zie nu dat het wat lastig zichtbaar is. Bij deze een uitvergroting en een gamma correctie:
De verbinding die ik bedoel zit achter het plukje gras.

Las.jpg

Wat mij lastig lijkt is het haaks af tekenen van de verbinding op balken die (van bovenaf gezien) rond lopen.
 
P

Pel

Guest
Klaas-Jan vroeger werd bijna alles op het oog gemaakt, want er was gewoon bijna niets wat precies recht en haaks was, als het op het oog er goed uit zag dan werd het zo gemaakt. Je begrijpt dat er tussen al die diverse ogen vaak nogal wat behoorlijke verschillen waren. Daar kwamen dan vaak ook de bijnamen van, zoals de scheve timmerman en de kromme metselaar.:)

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.