Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: doosjes!!!!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

doosjes!!!!

nou, ik ben helemaal verslaafd!! de hele dag heb ik doosjes in mijn hoofd! een aantal heb ik gemaakt en de rest volgt zsm.

de eerste is een doosje uit kersenhout, bewerkt met de haakse slijper

dit is een doosjes gemaakt van zwarte kabbas met splines van pau amarello. deksel en bodem is van esdoorn

dit is een doosje van padoek met splines van pau amarello en deksel,bodem van esdoorn

dit zijn drie doosjes naar voorbeeld van Doug Stowe's boek

nou hopelijk staan alle foto's op de juiste plek!! alle op/aanmerkingen zijn enorm welkom

rick

Attached files

Re: doosjes!!!!

Ik vind ze erg mooi. Nu nog voldoende spullen vinden om erin op te bergen

Heb je met de haakse slijper al die groeven erin gemaakt, of alleen gebruikt voor het 'verbrande' uiterlijk?

Ronald

Die eerste "doos" ziet er erg mooi uit! Heb je daar nog wat meer foto's van?

Ralph

Hoi Rick,

wat een gave doosjes heb je gemaakt! Je hebt de smaak helemaal te pakken of niet??

Goed bezig!

Athanor
    Guest

Leuke doosjes Rick! Volgens mij heb je wel een erg hoog productietempo hoor :roll: Is er nog wel ruimte voor enig meditatief genieten?

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Leuk werk he, die doosjes maken! Zien er netjes en strak uit.

Ik zou alleen jouw versie van Andy's artbox verder op opschuren en met een viltschijf polijsten, dan komen de golven veel beter tot hun recht.
    Hij heeft er een hele tutorial over geschreven http://lumberjocks.com/Argyllshire/blog/series/1827.

Ha Rick, die doosjes zien er goed uit. Persoonlijk vind ik die van de tweede foto de mooiste, die is mooi strak.

Die laatste drie doosjes komen Aziatisch voor, ze lijken wel wat op Japanse pagodes. http://nl.wikipedia.org/wiki/Pagode Is dat bewust?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

yep, ik heb de smaak enorm te pakken!! soms ligt het tempo inderdaad wel hoog maar dat is ook wel prettig. ik heb niet veel tijd om bezig te zijn en als ik dan tijd heb dan gaat het van-dik-hout-zaagt-men-planken tempo hahaha

ik had de doos inderdaad beter af moeten werken. dit was echt een testdoosje om te kijken of ik de constructie kon maken. de volgende zal inderdaad strak gepolijst gaan worden a la andy.
    erg vriendelijke man die direct met raad je bijstaat. erg mooie doosjes die hij maakt!!!

de groeven zijn gemaakt met de haaks slijper, het verbrande uiterlijk is de ruwgezaagde plank die ik daar niet geschuurd heb om wat contrast te maken.

naast het maken van de doosjes wil ik erg graag een houten schaaf gaan maken.

rick

Hallo Rick,
    Mooie kistjes, je laat wel zien dat je aan creativiteit niets te kort komt. Leuke modellen en het eerste kistje wat je bewerkt hebt met de haakse slijper ziet er goed uit. Je moet er maar op kamen om een stuk kersen hout zo te mishandelen.
    Toch denk ik dat je je productie snelheid wat moet gaan verlagen. Wanneer ik naar draaiwerk van jou kijk zie ik daar een hogere graad van perfectie in. Volgens mij moet je dat ook met het maken van de kistjes kunnen bereiken.

Groet Jos

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

jos, je hebt helemaal gelijk. ik probeer eerst een doosje te maken met een onbekende constructietechniek. het volgende doosje met dezelfde techniek moet dan echt veel strakker gemaakt worden. het doosje van padoek en een van zwartekabber is een "tweede" lichting. elke keer als ik een doosje samenstel leer ik weer meer. maar inderdaads het afwerken moet beter, evenals mijn manier van fotografie.

rick

Forum Rechten