Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 127

Australische forum beitels

Misschien hebben jullie het ook gevolgd, maar op het Australische houtbewerkersforum zijn ze lange tijd bezig geweest met het laten maken van hun eigen beitels. Enkele forumleden hebben helemaal uitgezocht bij wie ze de beitels konden laten snijden uit gereedschapstaal en waar ze ze konden laten vlakslijpen en harden en waar ze de handvaten en ferrules konden laten maken. Als ik het me nog goed herinner was het een order van rond de tienduizend Australische dollars, en deden vele tientallen forumleden mee. En het resultaat mag er zijn, de leden plaatsen nu om de haverklap foto's van hun nieuwe beitels.

Ik vind het echt een fantastisch idee om zoiets te doen.
    Misschien ook wat voor ons? Of zou daarvoor niet voldoende belangstelling bestaan?

Re: Australische forum beitels

Ik vind het een heel leuk idee!, maar zoveel geld voor een paar beitels!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudolf
    Ik vind het een heel leuk idee!, maar zoveel geld voor een paar beitels!
    Tja, de bovenstaande beitels kosten bij hen ongeveer € 40 stuk, een Lie Nielsen beitel of een Harold & Saxon kost al gauw € 60, een Bleu Spruce kost je al zo € 70 per stuk.

Als je beitels op die manier maakt, moet je ze ook echt goed maken. En dan valt de prijs nog wel mee.

hey hallo
    ik zou graag mee willen doen ik heb allen geen idee wie alle onderdelen kan maken maar ik hoor graag van je al je meer info hebt groetjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroy
    hey hallo
    ik zou graag mee willen doen ik heb allen geen idee wie alle onderdelen kan maken maar ik hoor graag van je al je meer info hebt groetjes
    Fijn dat je zo enthousiast bent, maar het was allereerst mijn bedoeling om het gewoon te laten zien wat er zoal mogelijk is als je het met z'n allen doet.

Maar goed, bij voldoende enthousiasme kunnen we altijd nog verder kijken. Wat betreft die onderdelen, er zijn genoeg bedrijven die dat kunnen, als je maar betaalt

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

wilco

ik hou me ook aanbevolen!!

rick

Misschien eens contact opnemen met een mogelijk bedrijf en navraag doen naar de totale kosten. Dan is het misschien duidelijk hoeveel geïnteresseerden nodig zijn om met een redelijk prijs te komen.

Ik ben hiervoor ook te porren.

Aha, alvast 4 potiëntiële 'klanten', met ik erbij dus 5. Dat is opzich wel leuk, maar ik heb er verder ook nog niet over nagedacht hoe of wat. Vanuit mijn studieachtergrond ken ik wel genoeg bedrijven die de onderdelen kunnen maken, en van technisch tekenen/documenteren heb ik ook enige ervaring.

Tja, wat is wijsheid. Alleen al het navraag doen bij de bedrijven, het tekenen en het regel/rekenwerk is al wel zoveel werk dat ik van te voren al wel moet weten dat er in ieder geval genoeg mensen meedoen, ongeacht de precieze kosten (die uiteraard niet te hoog moeten zijn)

En dan moet de serie ook nog groot genoeg zijn om het uberhaubt lonend te maken.
    :?: :?: :?:

Maar goed, voor de sfeer heb ik alvast een schetsje van een beitel getekend in Solid Works. Zo zou het kunnen worden, kunnen... (Alleen jammer dat het PDF de houtkleur van het handvat niet laat zien)

Attached files beitel.PDF (274.9 KB)

Leuk dat je al zo veel moeite wilt doen.
    Denk enkel dat de handvaten iets langer zouden mogen (kan ook aan mijn persoonlijke smaak liggen).

Forum Rechten