venus op bal

josee

Actieve deelnemer
21 okt 2014
60
115
wechelderzande
Ik mag voor iemand dit werk nog eens maken, we moeten nog wel een prijs afspreken, iemand enig idee wat ik hiervoor mag vragen? De diameter van de bal is 30 cm, zo heb je een idee van de grootte.DSC03215.jpgDSC03214.jpg

groetjes josee
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Heel mooi. Ik denk niet dat de grote veel met de prijs heeft uit te staan. Ik denk dat hoe kleiner Hoe lastiger. Gemaakt van? ?? Snijwerk in ivoor met cites is heel iets anders dan giet werk. Met andere woorden ik weet er weinig van,
 
P

Pel

Guest
Prijs hangt m.i. af van de tijd die je aan een werk besteedt, en de prijs van het materiaal, ik begrijp dat je niet op professionele basis werkt. Maar ga maar eens kijken wat een gemiddelde kunstenaar vraagt voor een evenredig werk als je daar nou eens bijvoorbeeld ± 60% van vraagt lijkt mij dat heel redelijk. Het is trouwens een prachtig werkstuk, als ik een klein puntje van opbouwende kritiek mag geven Josee, dan zou ik de handen wat slanker maken, vrouwelijker.

Groet Pel.
 

josee

Actieve deelnemer
21 okt 2014
60
115
wechelderzande
de bal is van piepschuim, het beeld uit linde. Dit heb ik gemaakt maar ben er niet 100% tevreden over, ik denk dat het een tweede keer iets makkelijk gaat.
 
P

Pel

Guest
Het grootse probleem is de verhoudingen, op het eerste gezicht ziet het er heel goed uit, maar als je op de details gaat letten dan zie je dat de rechter bovenarm ten opzichte van de onderarm iets te kort is. Waar ik al eerder aan memoreerde is de hand, de opening tussen de vingers loopt niet ver genoeg door. Josee, ik bedoel dit alles uiteraard positief, als je een beeld voor de tweede maal maakt gaat het zeker makkelijker, de meeste beeldensnijders maken hun model eerst in boetseerklei of pastilline zo weet je waar je met het snijden problemen krijg. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan pastilline omdat je de klei eigenlijk moet afbakken en pastilline niet.

Groet Pel.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Echt fijne details in houtsnijwerk worden er in geschraapt met speciale schrapers. kijk eens naar het werk van Janel Jacobson en dan op haar website naar; Studio en tools. Zij heeft ook een heel interessant forum "thecarvingpath"
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Verkoop deze en maak de nieuwe voor jezelf.
kunst in opdracht maken kan met een moeilijke klant lastig zijn .
als deze is goedgekeurd heb je daar in ieder geval geen last mee.

Je moet gewoon vragen wat je redelijk vind.
heb je iets dergelijks in 100 uur af?
 
P

Pel

Guest
€400 is echt niet teveel wat je gevraagd hebt Josee, ze dachten zeker die doet dat voor een zacht prijsje omdat het toch haar hobby is. Maar als je 80 uren voor het werk rekend dan heb je nog maar een uurtarief van €5 per uur. En daar komt ook nog het materiaal bij.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is ook duur, mits je klaar bent in 5 uurtjes
maar ik gok dat het eerder naar de 100 uren gaat en dan is het misschien veel te weinig
Blijft natuurlijk altijd moeilijk wat je voor zoiets moet vragen, kunst hangt een heel ander prijskaartje aan dan bijv. iets dat je op uurbasis aanneemt, maar ik denk dat het heel redelijk was !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.