Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Metabo TS216 Floor

Metabo TS216 Floor

Ik heb deze week een Metabo TS216 gekocht. Ik heb de afgelopen tijd naar veel tevredenheid Makita spullen gekocht, maar de MLT100 is volgens 'het internet' niet echt een top aankoop. De Metabo TS216 wordt regelmatig als goed alternatief aangeraden. Dus, op goed geluk heb ik van de week de Metabo TS216 Floor gekocht. Via idealo.de kon ik een webshop vinden die hem voor 440 euro kon leveren.

Vandaag mocht ik hem uitpakken. Het is een 'ok' machine, maar je merkt wel dat het een instapper is;
    Alle hendels zijn van plastic
    Het aluminium bed is erg grof
    De motor maakt een hoop herrie
    De parallel geleider kwam scheef en 'met schade' nieuw uit de doos.

Ik hoop dit weekend met de zaag te werken. Net als bij alle (high)power tools waar ik beperkte ervaring mee heb zijn de eerste paar werkzaamheden 'eng' dus ik doe rustig aan.
    20160610_163049.jpg20160610_163055.jpg20160610_163059.jpg20160610_163104.jpg20160610_163208.jpg20160610_163213.jpg20160610_163238.jpg

Deze machine heb ik ook een tijdje in gebruik , ik ben er erg tevreden over.

Fijn! Ik ga morgen wat knutselen. Heb je nog gouden tips?

Ga gewoon wat stukjes zagen van afvalhout bijvoorbeeld, dan leer je hem vanzelf kennen.

Wel zou ik gaan werken met stofafzuiging, anders kan de zaagsel uitgang wel eens verstopt gaan zitten.

Gefeliciteerd, veel plezier met de zaag.

Bedankt. Nog tijdens het eerste project ben ik het stof al beu. Net even een stofzuiger gehaald. Het wordt zo wel erg druk in mijn schuurtje. Verder is het een lawaai van jewelste. Ik heb gelukkig een setje goede oordoppen. Zonder gehoorbescherming is het niet uit te houden.

Wat vinden jullie trouwens van het gebruiken van dunne handschoenen? Ik voel me omgeven door power tools erg 'naakt' zonder mijn handschoenen.

Als test heb ik net wat betonplex door de machine geduwd. Daar heeft hij aanzienlijk meer moeite mee dan met MDF.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Superr; 11-06-16 om 16:14.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Als je wilt afkorten dan moet je zeker opletten dat je je hout niet direct tegen de geleider aanzet (steek er bv een blokje van 20 mm tussen ofzo).
    Anders kan je hout knellen tussen het zaagblad en de geleider, met een kickback tot gevolg.
    Ben zelf ook nog een beetje een beginner met een zaagtafel (heb een dewalt), maar zolang je goed oplet en je je vingers weghoudt van het zaagblad dan kan er in principe niet veel mis gaan.

Nooit handschoenen aan doen bij een zaagmachine!!!
    Als je ooit met je handen in de zaag komt scheurt je vel wel maar je handschoen niet.
    dus je hele hand wordt in de machine getrokken!
    En je handen hebben zo dicht bij het blad ook niks te zoeken daar zijn pushsticks voor.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

en zagen doe je op gehoor.
    je duwt het materiaal er zo hard door dat de zaag niet in toeren afneemt (tijdens het zagen)
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

De pushstick zit er zelf bij, dus dat mag geen excuus zijn

Forum Rechten