Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: Metabo TS216 Floor

Ik ben absoluut geen daredevil en heb zelfs de manual doorgelezen op zoek naar safety tips.

Bij welke machines is het nog meer onverstandig om handschoenen te dragen? Hand cirkelzaag, Boven frees? Draaibank of freesmachine hen ik niet.

zaagtafel, vlakvandiktebank, afkortzaag, draaibank.
    gewoon alles waar je makkelijk met je handen in of tegen bewegende delen kan komen
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

De meningen verschillen op dit gebied maar ik ben ook geen voorstander van handschoenen en waarom ook?
    Zorg wel voor een veiligheidsbril, goed schoeisel, stofmasker/afzuiging en een schone werkplaats want struikelen in je werkplaats is wel het laatste wat je wilt als een machine draait.
    Vaak gaan mensen ook de fout in als ze een klusje af hebben en dan iets vergeten zijn en dan denken; nog even snel.......en dan bijv even geen bril op doen.
    Lees ook de blunders op dit forum 'ns na, daar leer je ook van.
    Als je weinig ervaring hebt kan het heel goed zijn om 'ns op internet te kijken of er in de regio een introductiecursus machinale houtbewerking wordt gegeven, vaak iets van 8 dagdelen of zo.
    Dat kost misschien iets aan investering maar dat is z'n geld dubbel en dwars waard en kijk daarnaast vooral ook op youtube naar clips, daar leer je ook veel van.
    En natuurlijk zoals je nu doet, stel je vragen op het forum.
    Laatst gewijzigd door willem1958; 13-06-16 om 10:05.

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2019
    Ben je nog steeds in het bezit van de ts216? Ik heb er namelijk sinds vrijdag ook één, maar ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind... Ik ben tot nu toe eigenlijk voornamelijk bezig met het ding zo accuraat mogelijk te krijgen... Ik heb hem besteld bij Toolsupply Delfzijl... Het eerste wat me tegen stond was dat de boutjes onder dat plaatje rondom het zaagblad (hoe heet dat ook al weer) zo ontzettend vast zaten en van een veel te zacht materiaal gemaakt zijn, dat ik bij het losdraaien 3 van de 4 flink beschadigd heb (ondanks een goed passende schroevendraaier) Dus ik naar de bouwmarkt voor 4 nieuwe boutjes, blijkt het natuurlijk weer zo'n ���� maat te zijn die NIEMAND ooit gebruikt... M4,5.... Dus ik een mail gestuurd naar Delfzijl, maar geen antwoord... Dan is ook nog ofwel de geleider gedraaid (aan het einde is ie niet haaks te krijgen, dus heb er zelf maar één gemaakt) ofwel het tafelblad op dat punt is niet vlak... Toen ik vandaag bezig was met alles nauwkeurig en haaks te krijgen, zag tot mijn grote schrik/verbazing/woede dat er ineens een kogeltje onder de tafel op de grond lag! Dus ik weer gemaild met foto van het kogeltje, maar weer geen reactie... Ik weet niet of het met het kogeltje te maken heeft, maar de motor loopt een stuk langer door bij het uitzetten... Terwijl toen ik het ding wilde kopen, zij direct reageerden en meerdere malen, zelfs tot laat op.de avond... Ik weet het niet, maar ik voel me heel erg bedonderd, om het maar netjes te zeggen...

Iemand hier ervaring mee??

Bij de dealer betaal je meer voor service, bij online kopen koop je goedkoop maar krijg je niks.....

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2019
    Maar volgens mij is het wel gewoon een winkel en niet een webshop...

Klopt, ze hebben daar ook een fysieke winkel. Maar dat is niet perse garantie tot service blijkbaar. En de verkoopprijs zou daar eigenlijk niets mee te maken moeten hebben. Je bent dealer, dat kent nu eenmaal de nadelen van het oplossen van ontevreden klanten en eventuele garantiezaken.

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2019
    Ja precies dat dus...

Die boutjes bij het plaatje rond het zaagblad zijn toch bedoeld om de hoogte/vlakheid te stellen, waarom zou je die eruit draaien? Tenminste bij mijn DeWalt kan je die alleen "naar beneden draaien" zodat het plaatje op dat punt iets omhoog komt. Ze gaan er maar moeilijk uit juist om er voor te zorgen dat je ze niet kwijt raakt.
    Of hebben we het over iets anders?

Junior Member
    Ingeschreven
    Nov 2019
    Ik had het ook niet over "eruit" draaien. Ze zijn inderdaad bedoeld om het plaatje af te stellen en die lag heel diep in het blad, waardoor het werkstuk naar de zaag kant viel. Om dat op te lossen gebruik je dus die boutjes om het af te stellen, zoals je al zegt, en om ze omhoog te krijgen, dien je ze "uit" te draaien, maar dezen zaten dus zo keihard "in" gedraaid dat ze kapot draaiden bij het los draaien.

Forum Rechten