vrije hand frezen

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Er wordt mij nogal eens gevraagd hoe je letters kunt uitfrezen, en hoe je aan mooi letters/tekst kunt komen. Nou dan zeg ik dus: even spelen met je computer in je tekst/lettertypemogelijkheden, dan je tekst samenstellen, uitprinten, bij de Copy shop tot de juiste maat uitvergroten, afdruk maken op het hout, de tekst er op plakken is net zo makkelijk, en dan...........frezen maar. Ja, ja, uit het losse handje. op bijgaande fotoo's ( al weer een paar jaartjes oud) zie je mijn zeer gewaardeerde vriend Bob in onze werkplaats aan het werk om een grafmonument in teak te maken, voor zijn vriend Silvio, uit de vrije hand. Dat was een heel mooi stukje, liefdevol vakwerk.

Attached files
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Gewoon een rechte groeffrees, niet te breed, zal wel een 6 of 8 mm brede geweest zijn. De truc is dat je eerst de letter grof uitfreest en daarna met zo'n fijne frees terugfreest, dus leunend tegen de lijn tegen de klokrichting infreest. Als autodidact had ik ontdekt dat dat geweldig gaat. Maar het zal wel niets nieuws zijn geweest alleen weten veel mensen niet dat dit alles bij elkaar een hele mooie manier is om met heel veel lettertypes een heel eigen tekst in hout te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.