van een v dikte bank een schuurmachine maken

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
klinkt al een prima plan, als je een goede houten ril kan maken ben ik zeer benieuwd naar je resultaten
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
ja want ik zat allemaal moeilijk te doen met zelf alles bouwen en toen dacht ik ik kan ook gewoon een van dikte bank ombouwen, ofja met die ideen zat ik in mijn hooft.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Hoeveel toeren maakt je vandiktebank ? Ik heb een draagbare vandiktebank van Dewalt. Deze maakt 10.000 toeren. Om te schuren lijkt mij dit een beetje veel. Vandikteschuurmachines maken maar een paar honderd toeren volgens mij. Voor de rest lijkt het mij wel te doen.

Ed
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Het spijt me heel erg maar ik krijg hier een beetje een Flintstone gevoel bij :roll:

flintstone-car.jpg
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Hahah dat kan.

Hmm ja daar had ik nog niet over gedacht maar de van dikte bank word toch aangedreven met een polie en een v snaar dus dan zou ik een andere poelie kunnen draaien zodat toerental verandert.
Daar zal ik nog een over gaan kijken dan.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Ik vrees dat het moeilijk zal zijn om dat tot een goed einde te brengen.
Toerental is al een eerste probleem maar dat valt nog op te lossen. Maar je hebt geen osccilerende beweging waardoor je schuurband kan verbranden. Verder is de gemiddelde aanvoersnelheid van een vandiktebank te hoog en zal de aanvoerrol ofwel beschadigingen nalaten die je er niet uitkrijgt ofwel te weinig stuwkracht geven om je werkstuk door te voeren.
Je kan je misschien laten inspireren door de schuurmachines van jet? Maar ook die werken met een aanvoerband. Ik ben benieuwd!
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Oh ja als ik dat zo allemaal hoor denk ik dat ik daar dan nog maar even mee wacht want ik moet eerst mijn nieuwe freestafel en mijn bandschurachine nog af maken.
Het is toch niet dat die zo erg nodig is want met mijn v dikte bank is het al redelijk strak ,dus dan schuur ik nog wel gewoon ff met het trillertje haha.
Toch bedankt voor het comentaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.