Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 42
    Prachtig

Leuk om nog meer foto's te zien!

Voor wat betreft het draaien, VanDam Custom boats (lake michigan, USA) gebruikt voor al hun gebouwde schepen dezelfde methode. Even op youtube zoeken naar wat filmpjes van hen (±45min.) en daar even doorheen scrollen.
    Ik zal de methode in ieder geval even kort beschrijven. Ze gebruiken voor en achter een soort bolder die ze tijdelijk monteren, als je deze een beetje smeert dan draait het als een tierelier
    Ik kom graag helpen met draaien mocht het nodig zijn, al is het maar om jullie mooie werk in levende lijve te komen bewonderen!

edit: YouTube vanaf 17:08m.
    Laatst gewijzigd door rmenkveld; 29-06-16 om 08:10.
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Bedankt voor de tip! En bedankt voor de aangeboden hulp, als we iemand nodig hebben als het zover is zal ik er aan denken. Maar nogmaals, iedereen is welkom hoor, al is het maar om even een kijkje te nemen. Stuur gerust ff een berichtje dan spreken we wat af.

En eerste maar is de romp dicht zien te krijgen en de epoxy aanbrengen. Het duurt nog wel een tijdje voordat we zover zijn om hem om te draaien. We zijn er nu flink mee bezig, maar het kan ook zo maar weer een paar weken stil liggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luukyy Bekijk Berichten
    Bedankt iedereen!

@Pel We hebben besloten om de romp gewoon verder af te bouwen met red cedar. Qua beschadigingen maakt het niet veel uit, het is beide mega sterk op de manier hoe wij het gaan bewerken met epoxy. Maar we dachten dat door die hardere houtsoort te gebruiken, het dan minder snel zou indeuken. Maar achteraf is dat niet echt iets om zorgen over te maken, zeker niet als we de buitenkant van de romp beplakken met 2 matten (De sloep hebben we "maar" met 1 mat gedaan). Dus we houden het lekker bij het red cedar.

@jaap Dat is ook de bedoeling. We sluiten het hout als het ware op, en krijgen zo een soort sandwich constructie. Bij de sloep hebben we aan de buitenkant 1 mat gebruikt (550 grams) en aan de binnenkant ook 1 mat. Dij de nieuwe boot gaan we waarschijnlijk 2 matten gebruiken voor de buitenkant en natuurlijk ook een matje aan de binnenkant.
    Grappig dat je over die lijm begint, want sinds een paar weken zijn wij er ook achter gekomen dat die nieuw op de markt is en hebben die ook maar even getest. Maar wij vonden het voor de boot niet helemaal lekker werken. Het bruist niet (als ik me niet vergis) en het moet een lange tijd drogen voordat het hard is. Volgens mij gebruiken we nu toch wat anders, een zeer licht bruisende lijm die ook een stuk sneller droogt. Die lijm die jij aanraad moet echt wel een paar uur zitten wil het een beetje hard worden, maar wat we nu hebben is al hard na 30 min. Zo kunnen we heel snel achter elkaar latten lijmen. En een beetje bruisend is wel fijn, zo komt de lijm overal goed tussen de latten. Ik zal nog even nakijken welke lijm het is, want ik weet het niet helemaal zeker.

En nog even een paar foto's dan
    Een filmpje hoe sterk bruislijm is, staat hieronder. Het voordeel van de nieuwe lijm is, dat je deze nat kunt afmessen, in veel gevallen reuze handig.

Succes met de bouw, prachtig draadje wat ik zeker blijf volgen!

jaap

Geen probleem, graag gedaan en bedankt voor de uitnodiging!
    Ik zal wel even moeten wachten tot het schema wat meer ruimte toe laat voor dit soort uitspattingen

Ik blijf het in ieder geval volgen vanuit mijn luie stoel
    Zeg maar gewoon Ruben

Hier nog de lijm die we nu gebruiken:

thumbnail_20160629_164921.jpg

@jaap Bedankt en interessant filmpje, ik wist niet dat daar zo veel verschil in zat qua sterkte. Voor de boot ben ik er alleen niet bang voor aangezien de epoxy het straks moet gaan houden.

@rmenkveld haha, nou gelukkig duurt dit projectje nog wel even dus je hoeft je niet te haasten, blijf maar lekker in die stoel zitten Zodra je een keer tijd en zin hebt hoor ik het vanzelf wel!

Hallo iedereen, ik laat maar weer is even wat van me horen. We zijn nog steeds bezig met de romp. Wat ik al eerder heb aangegeven, het is geen snel proces. Maar we zijn er mee bezig
    Hier een paar foto's:

20160730_152723.jpg

20160730_152704.jpg

20160730_152647.jpg

20160730_152638.jpg

20160730_152632.jpg

CIMG0825.jpg

En fijne dagen iedereen, volgend jaar weer verder met het bootje
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Gaaf hoor! al een idee hoe hij in het water komt te liggen, komt de waterlijn heel hoog of juist vrij laag? Ga je werken met zwaarden of een kiel? luchtkamers erin bouwen? ik ben wel nieuwsgierig!

De waterlijn is vrij laag, dus ze ligt vrij hoog in het water. Verder komt er gewoon een doorlopende kiel onder waar de schroefas ook in komt. Als de romp dicht is en in de epoxy staat komt de kiel erop.

Heerlijk, een verademing om weer wat voortgang te zien
    Meer, meer, meer foto's!
    Alvast een mooi uiteinde en wie weet een varend 2017...
    Zeg maar gewoon Ruben

Hallo iedereen!

Weer even een update. Niet veel nieuws, nog steeds bezig met de romp, maaaaar we zijn wel dicht. Nu komt het schuren en het in de epoxy zetten.

Hier wat foto's!

23.jpg

38.jpg

53.jpg

54.jpg

56.jpg

Forum Rechten