Nieuw luik smeerput, welk hout?

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
1. er is vast ook nog wel een oude deur te vinden op MP die je op maat kan zagen.
2. of je haalt inderdaad wat balken vurenhout en legt die op de rand. Je zal zelfs kunnen overwegen met gaten en touw er een rolluik van te maken... dus oprollen en afrollen...
3.. of allerlei andere suggesties zoals bovenstaand. ik ben benieuwd naar het eindresultaat, foto???
 

StijnSpijker

Nieuw lid
1 feb 2016
5
0
Ik ga denk ik uiteindelijk voor sloophout, en schaaf deze opnieuw voor een mooi uiterlijk. Ik ga ze dan denk ik in 4 delen maken zodat het een en ander makkelijk hanteerbaar is. Het huidige luik was 18mm, dus ik vermoed dat ik met 32mm en misschien wat bracing eronder (als het nog niet stijf genoeg is) alles wel goed gaat komen. Als ik tijd heb en aan het luik ga beginnen zal ik wat progress / resultaat foto's posten. Bedankt voor alle informatie :)
 
P

Pel

Guest
@Stijn, de smeerputten hadden vroeger gewoon balkhout 4.5 x 15 cm als luik, zeer solide, en daarbij niet onbelangrijk betaalbaar als je sloophout gebruikt. Hou er rekening mee Stijn dat het hout kan werken, ik zou er gewoon latten onder spijkeren, een spijker geeft meer mee als een schroeven.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.