Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Kruiwagenbank

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012

Kruiwagenbank

Ben al een tijd op zoek op Marktplaats naar een houten kruiwagenwiel voor een redelijke prijs. Bedacht mij vanmorgen dat het ook moet lukken om met acht taartpunten een wiel te maken. Alleen die ijzeren band moet er dan nog om heen. Wie weet in de omgeving van Zwolle iemand of een smederij die dat kan.

Kruiwagenbank.jpg
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Jeroentje

Van een ronde stalen buis een stuk afzagen, is dat een optie?
    In Doornspijk zit een smit waarvan ik denk dat hij het wel kan. http://www.oozo.nl/bedrijven/elburg/...rij-wijnbergen
    In Elburg zit een smederijmuseum http://www.museumsmederijelburg.nl/activiteiten/

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Jeroen dit wiel staat te koop op tweedehands voor €20- http://www.tweedehands.nl/antiek-kun...169947431.html

Groet Pel.

Ik heb nog eens naar de advertentie gekeken, maar volgens mij is het een oude advertentie?
    Laatst gewijzigd door Pel; 30-05-16 om 11:20.
    Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPAJS Bekijk Berichten
    Ben al een tijd op zoek op Marktplaats naar een houten kruiwagenwiel voor een redelijke prijs. Bedacht mij vanmorgen dat het ook moet lukken om met acht taartpunten een wiel te maken.

Er zijn vast wel draaiers hier die ff mooi rond willen maken voor je ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPAJS Bekijk Berichten
    Alleen die ijzeren band moet er dan nog om heen. Wie weet in de omgeving van Zwolle iemand of een smederij die dat kan.
    Kun je dat niet gewoon van strip maken, met een spandband er straks omheen trekken en rondom vastschroeven
    Met een hamer past alles...

Bij van Rossum Zwolle de smid kan dat wel maken
    anders weten hun wel een ander adres

Menno

Is deze ook voor het Ha Buur! project, Jeroen?
    Met vriendelijke groet, Ronald

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunto Bekijk Berichten
    Is deze ook voor het Ha Buur! project, Jeroen?
    Nog een twijfeltje. Zit al jaren in mijn hoofd en kijk dus regelmatig naar houten wielen. Kan best dat deze in het, nog geheime, stukje 30-32 van het project komt. Aankomende week een stevig overleg met ambtenaren over dit stukje groen ontwikkeling.
    Jeroentje

Jeroen, zo'n houten wiel kan je toch met de bovenfrees of de lintzaag maken, hoef je geen taartpunten te maken.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Had zo'n bank nog niet eerder gezien. Is het wiel alleen bedoeld om de bank makkelijk te verplaatsen? Eigenlijk vind ik het maar een lelijk ontwerp. Valt wel het nodige aan te verbeteren. Zou beginnen met een echt karrewiel. Dat ziet er al een stuk beter uit. Zo'n ding valt ook wel zelf te maken, het hoeft geen kilometers te rijden.

wiel.jpg

Die doorgaande balken onder de balk zou ik laten vervallen. De planken van de zitting iets laten doorsteken als handvat maakt het even functioneel maar een stuk eleganter.

Nog twee betere ontwerpen:

kruiwagenbank.jpg kruiwagenbank2.jpg
    Laatst gewijzigd door Bijtel; 01-06-16 om 08:20.

Forum Rechten