Ten zeerste afgeraden, enigszins vervloekt maar toch gekocht :), de Sorby Turnmaster

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik heb van de week een Sorby Turnmaster beitel gekocht, ondanks het feit dat een man of 5 me het afgeraden had :). En dat waren niet de minsten, nee, stuk voor stuk mannen waarvan ik jaloers ben op de kwaliteit van hun werkstukken.

Waarom ik de set dan toch gekocht heb? Omdat ik eigenwijs ben en graag wil weten hoe het werkt. Of zoals ik vanmiddag al tegen Ronald zei, als het niets is dan kan ik er altijd nog mijn rug mee krabben. Ik ben overigens vooral nieuwsgierig naar het shear cutten, niet naar het schrapen.

Oh, en het feit dat ik het via Marktplaats kon kopen voor 50 euro, dat hielp natuurlijk heel erg mee, anders had ik het niet gedaan :).

large_13578282578605.jpg

 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Kan ook hiermee door een slag te draaien.

Net even 2 vogeltjes gedraaid, in vrij basic vorm.

Ik moet zeggen dat het best pittig draaien is met de turnmaster, wat een agressieve beitel is dat zeg... De moeilijkheid zit hem erin dat je de beitel vrij ver van het werkstuk laat rusten op de steun, waar je normaal de beitel veel dichterbij hebt, daar moet ik duidelijk aan wennen. Ach, oefening baart kunst :).

20160531_183501.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.