Draaibank aanschaffen

Steven83

Nieuw lid
21 jun 2015
4
1
Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier op het forum, ben wel al enige tijd aan het volgen en lezen. Moet zeggen heb al aardig wat zaken bijgeleerd sinds ik hier wat rondhang 🤓 . Nu ik heb een draaibankje van plaatstaal, volledig miskoop! Nu ik wat schaaltjes wil beginnen draaien begint dat ding enorm te trillen en kan ik niks meer goed afwerken en word het met moments zelfs gevaarlijk.

Nu is mijn oog gevallen op de HBM 1200 draaibank daar mijn budget toch ietwat beperkt is en ik graag ook nog een chuck zou aanschaffen lijkt me dit wel iets.

Heeft iemand hier ervaring mee, of tips?

Groeten Steven
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 269

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik heb schalen leren draaien op een nagenoeg gelijke bank van jet 1642 en dat ging prima. Zelf heb ik een maat kleiner van jet en deze is wel een paar keer gaan wandelen. Ook nadat deze met 100 kilo verzwaard was. Grote blokken hout 50cm en meer die uit balans raken ( brak stuk af) waren de oorzaak van.
Ik denk dat deze banken uit dezelfde fabriek komen. Er bestaat een gerede kans dat ze anders afgebouwd zijn. Andere kwaliteit frequentie regelaar en lagers, pullies ed.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem

Bij mij is ie op het moment iets goedkoper... (sorry, ik kon het niet laten...) http://dehoutdraaierij.nl/product/drechselmeister-midi-350-fu/
Overigens komt er eind juni nog de Twister ECO uit. Een 2 PK bank uit gietijzer met een spindelhoogte van 20 cm voor iets onder de € 1700,--. Een interessante tussenvorm tussen de Stratos en de Midi. Ik verwacht dat ik die ook wel op voorraad zal nemen...
Ik weet het... het is een reclame voor mezelf, maar het leek mij ook wel nuttige info....

twister eco.jpg
 
Laatst bewerkt:

Steven83

Nieuw lid
21 jun 2015
4
1
Bedankt voor de reacties, ik had in mijn zoektocht idd ook al die twister eco tegengekomen en ziet er inderdaad interessant uit. Denk dat ik die eens beter ga bekijken.

Grtn en bedankt voor de tips! ����
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.