Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Ik zoek een goed kantbijl...

Ik zoek een goed kantbijl Ik ben van huis uit geen timmerman, maar werkzaam geweest in de techniek . Sinds WAO tijd over, en een vrachtwagen eiken stammen gekocht. Ik wil ze vierkant kappen en er een oud Runderschuilhutje mee "opknappen " Misschien uiteindelijk wel in vakwerkstijl ....

IIk heb daarvoor inmiddels een bijl en een dissel aangeschaft ( van Oxenkopf )

Voor goed te kunnen werken zoek ik nog een goed kantbijl.. Ik ben rechts, en wil onderhands werken ( betekend dat een "rechts "kantbijl ? )

Waar is zoiets te koop ? Ik bedoel een echt kantbijl, geen broadaxe .. Ik heb me laten vertellen dat ze ze bij Gransfors in Zweden nog wel maakt, maar het smederijtje is zo klein dat het al maanden de vraag niet aankan ..

Wie heeft een goed adres .. of misschien er zelf nog een ongebruikt liggen ?

kan ik er eventueel een laten maken ?

Vriendelijke groeten , F

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeonvB Bekijk Berichten

Of bij topic : ALLES OVER DE BIJL :
    Adr L

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seek Bekijk Berichten
    Of deze? http://www.ducotools.dds.nl/wordpres...antbijl-e33951

Moet je wel snel zijn natuurlijk.
    Hehe die bijl heb ik gisteren nog in handen gehad toen ik daar was.

Ziet er goed uit en relatief licht, zou geen slechte aankoop zijn.
    Hakken en Zagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oakfox Bekijk Berichten
    Ik zoek een goed kantbijl Ik ben van huis uit geen timmerman, maar werkzaam geweest in de techniek . Sinds WAO tijd over, en een vrachtwagen eiken stammen gekocht. Ik wil ze vierkant kappen en er een oud Runderschuilhutje mee "opknappen " Misschien uiteindelijk wel in vakwerkstijl ....

IIk heb daarvoor inmiddels een bijl en een dissel aangeschaft ( van Oxenkopf )

Voor goed te kunnen werken zoek ik nog een goed kantbijl.. Ik ben rechts, en wil onderhands werken ( betekend dat een "rechts "kantbijl ? )

Waar is zoiets te koop ? Ik bedoel een echt kantbijl, geen broadaxe .. Ik heb me laten vertellen dat ze ze bij Gransfors in Zweden nog wel maakt, maar het smederijtje is zo klein dat het al maanden de vraag niet aankan ..

Wie heeft een goed adres .. of misschien er zelf nog een ongebruikt liggen ?

kan ik er eventueel een laten maken ?

Vriendelijke groeten , F
    Of bedoel je zoiets?

Hallo F.,

Laten maken is zeker niet onrealistische gezien de hoeveelheid werk je heb een tweedehands kantbijl in goed werkende orde te krijgen. Keuze genoeg als je maar een beetje rond zoeken op internet en je laten informeren. Ik heb Martin Claudel laatste in Frankrijk ontmoet die mooi werk opleverde op het gebied van allerlei bijlen en andere hand gereedschappen

Komt dat vrachtwagen eiken stammen uit Gaasterland bij toeval?

E.dB

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Mooie facebook, een kijkje in de smidse.

Als je genoeg budget (en geduld) hebt, zou je John Neeman kunnen proberen: http://www.neemantools.com/en/products/axes

Bijzonder mooie club, alhoewel ze tegenwoordig steeds meer de weg in lijken te slaan naar het maken van collectors items in plaats van gereedschap om mee te werken. Gelukkig maken ze ook nog genoeg 'werk'gereedschap.

Forum Rechten