ONE WAY draaibank

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
Beste houtliefhebbers,

Ik ben al 22j actief als meubelmaker, sinds 4j als zelfstandige.
Voor mijn draaiwerk heb ik mij altijd al beholpen met een draaibank van scheppach. Voor het doorsnee draaiwerk is deze maschine voldoende maar niet voor zwaar draaiwerk.
Na enig zoekwerk heb ik mijn oog laten vallen op een draaibank van ONE WAY type 2436.
Deze machine lijkt mij wel zwaar genoeg voor het draaien van zware kroonlijsten,ed.
Heeft iemand van jullie ervaring met dit type van draaibank?

Alvast bedankt.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Op deze One Way 2436 heb ik les gehad bij Helga Becker in Duitsland (Steinheim). Een prachtige rustige stabiele machine. Het enige nadeel vond ik het bedienpaneel, dat aan de draaiarm is bevestigd. Bij het indrukken van de toetsen beweegt het gehele paneel mee. Maar misschien is ie wel beter vast te zetten.
Overigens draai ikzelf op een grote JET. Het type daar direct boven (4224) staat in de aanbieding op marktplaats voor € 2900,-- bij http://www.vdhbv.nl in Utrecht. Ook heel goede machines.
Overigens veel succes.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
Beste,

Ben eens gaan kijken naar de draaibank van JET, deze ziet er mij inderdaad ook wel erg solide uit.
Bestaat er ook voor deze machine een buitendraaiinrichting voor, zodat ik stukken kan inspannen
met een diameter mmer dan 600mm.
De prijs is ook alvast intresanter dan de ONE WAY.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groetjes
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Joppe123.
Voor zover ik weet kan de motor geheel verplaatst worden net als bij die van mij. Zet je hem aan het eind, dan kun je gigantische schalen draaien. Er is een driepoot verkrijgbaar waar je dan de beitelsteun op plaatst.
Volgens mij staat een beschrijving op hun site.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
kijk dat zijn inderdaad de serieuze draaibanken. ik ben zeer benieuwd wat je gaat kiezen. een beetje massa is altijd prettig!!

rick
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
tja, een moeilijke keuze. maar ik vraag mij wel af waarom de ONE WAY dubbel zo duur is dan de JET. ik zal mij ook eens informeren bij de invoerder in belgie.
wel tof dat er een forum bestaat over dit onderwerp en dat er nog zoveel mensen zijn met een passie voor hout

groetjes
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Je kunt natuurlijk ook eerst bij VDHBV in Utrecht informeren of die aktie nog loopt, want normaal is die machine een derde duurder.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
vanmiddag gebelt met willy vanhoutte.
deze wist mij te vertellen dat de one way kwaliteit toch hoger licht dan jet,wivamac enz...
ik denk dat ik toch ga voor de one-way
heb alvast een kataloog aangevraagd voor de opties
deze valt wel iets buiten mijn budget(dan maar iets harder werken zeker)
ik kijk er alvast naar uit dat deze machine in mijn atelier staat

groetjes
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
beste jan,

Mijn ervaring gaat meer uit naar de meubelmakerij, afgeronde kroonlijsten ,plinten en paneelwerk.
ik heb alvast uw web-site bezocht(mooi draaiwerk).
ikzelf ben meer bezig met massieve houten bibliotheekkasten enz... in eik en kerselaar.
ik heb enorm respekt voor mensen die zoals u die met passie met hout bezig zijn.
zo ik heb vernomen doe jij een beurs in nederland, laat mij even weten waar, dan kom ik mischien wel langst.

groetjes
 

tuoh

Oud hout
Als ik ooit eens de lotto win word dit mijn volgende houtdraaibank: de Steinert Maximo :lol:

En als tweede keus de Ligno 250CE, de enige draaibank met een degelijke kopieerinrichting.


Mvg,

André

Attached files
 

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
18
7
beste andre,

ben eens gaan zoeken op het net naar steinert, deze zijn inderdaad wel erg mooie maschines,
en erg duur, volgens mij de rols-roys onder de draaibank.
maar ja, ik zal het maar bij de one way houden, dit is al net iets boven mijn budget.
alvast bedankt voor deze informatie

groetjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.