Ja ja,weer een eiken eettafel vraag!

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Nou en of dat het een groot verschil uitmaakt of je lak met de kwast of met een roller opbrengt, dit is mijn tafel met 3 lagen standaard Skylt erop:
[\QUOTE]
Met kwast of roller opgebracht? :p

Merkte zelf geen verschil trouwens, en al helemaal niet te zien aangezien het transparant opdroogt.
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Ik vraag het me ook af of dat het verschil maakt.
Ik lees over Skylt veel lovende verhalen maar zijn er hier mensen die dat minder zijn en een goed alternatief hebben gevonden?
 

123chris

Actieve deelnemer
25 jun 2010
58
0
Hattem
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar goed:

kastje esdoorn.jpg

Ik heb dit esdoorn kastje afgewerkt met de standaard Skylt. Wat mij betreft is dat de meest neutrale afwerking die je kan kiezen. Ik heb dit kastje 2 x met de roller gedaan, met ee dagje er tussen. Het blijft mooi mat en haalt de nerven mooi op zonder geel te kleuren (vooralsnog dan) :) .

Ik ben juist heel tevreden over Skylt, heb al van alles geprobeerd.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Hoi,

ik gebruik woodfix als finish bij houten beelden en dat geeft een mooie witachtige finish.

Als je het bladverbind met draadstangen zou ik er minstens drie doen en mij lijkt dat je de lijm dan vergeten kunt.

Groeten, Hans
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Nou heren ik ben er achter..
Ik heb gebeld met de leverancier die het skylt heeft geleverd.
Ik heb ze een mail gestuurd met een foto van het resultaat. En met de vraag hoe en/of ik de onaangebroken en de aangebroken fles retour kon sturen. Na een week gewacht te hebben op reactie heb ik maar gebeld. En de meneer die me hielp wist gelijk waar het over ging en had de foto wel voorbij zien komen.. en die wist me dood leuk te vertellen dat ik de Skylt original had moeten kopen omdat daar bleek in zit wat lichter maakt en dat de titanium versie donkerder maakt.
Hij zei ook dat op de site duidelijk staat dat de titanium alleen voor donker hout is. Nou het staat er dus duidelijk NIET!
:mad: Er staat letterlijk copy/paste :

De Titatium kan erg goed worden toegepast op donkere houtsoorten, vanwege zijn ultra matte maar toch heldere uitstraling.

HOE kan ik hier uit opmaken dat de titanium het hout donker maakt en de original niet??
Ik had een heel klein beetje gebruikt voor een proefstukje maar nee de aangebroken fles mag niet terug.Al gaf hij het min of meer wel toe dat het toch niet duidelijk vermeld stond. Maar het was de beschrijving van de fabrikant,dus daar konden hun niets aan doen.. Voel me redelijk ge piepelt zoals je snapt..toch weer €55 voor iets wat ik niet gebruik.. Ik kreeg nog wel 5% korting op de volgende aankoop...als of..
:confused:
Hopelijk hebben jullie hier op het forum wat aan deze info en maken jullie niet dezelfde "fout" als ik..

Aangezien ik dacht dat Skylt niet voor mij was het ik iets anders gebruikt: Rubio Monocoat oil plus 2c, 5% wit
Het is een erg mooie zijde matte afwerking, al heeft de olie het hout wel ietsjes meer oranje gemaakt.Dat was niet helemaal wat ik voor ogen had maar ben toch best tevreden met het eindresultaat!
;)
2016-06-29 07.54.27.jpg


 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Heb je het bij rigostep gekocht? Zo ja, vind ik het belachelijk en denk ik dat je er best nog een keer achteraan kunt gaan...

Ik vind in ieder geval de set er erg mooi uit zien. Strak en robust. Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar heb je de planken onderling nog verlijmd? En hoe is de stevigheid? Is de enige bevestiging van de poten aan het blad met de draadeinden?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Titanium werkt idd veel beter op donker hout, daar wil je de reguliere ultramat weer niet op hebben. Wat je had kunnen doen is eerste laag/lagen met regulier en laatste laag titanium, dan had je waarschijnlijk wel de beoogde uitstraling gehad.
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Ik heb het gekocht bij rigostep-online.nl .Dat is volgens mij enkel een verkooppunt.Ik zit nog te denken om de fabrikant te bellen of zij iets kunnen betekenen of zo.

Dankjewel trouwens en klopt ik heb er eigenlijk nog weinig over verteld:rolleyes:

De balken voor het blad zijn van 60 mm naar uiteindelijk 53 mm vlak geschaafd. Ze zijn onderling verlijmd met een enkele rij lamello verbinding en D3 houtlijm.
De RVS draadeinden zitten 13 cm in het blad verlijmd met lijm epoxy. Ik heb om te testen een m12 slotbout in een stuk eiken verlijmd en daarna met een koevoet van 1 meter er aan gehangen,maar er gebeurde echt helemaal niets:D De ringen liggen trouwens zo'n 8mm terug zodat de moeren niet te ver uitsteken.

Ik heb veel topics afgelezen over Skylt, maar ik heb dus niets kunnen vinden over dat titanium donkerder maakt.. Anders had ik wellicht kunnen doen wat je voorstelt inderdaad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.