Zitting van houten stoel gespleten

Eelco de Vroom

Nieuw lid
26 aug 2010
2
0
Hallo daar,

Ik heb een heel mooie houten Pastoe stoel waarvan de zitting precies waar twee plankjes aan elkaar verlijmd zaten gespleten.
Met wat voor een lijm kan ik dit het beste weer aan elkaar lijmen ?
Gewone houtlijm of kan ik beter "bruislijm" of twee componenten lijm gebruiken?

Groet,
Eelco
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ik gebruik (bijna) altijd bruislijm. Je smeert één onderdeel in met lijm, er moet zoveel lijm op dat bij het klemmen de lijm en tussenuit bruist. Na het drogen kun je gewoon met een beiteltje en schuurpapier het overtollige lijm verwijderen. ( zo doe ik het tenminste) . Je kunt het ermee lijmen, maar als dit het beste is heb ik eigenlijk geen idee van.

Veel succes,
Rudolf.
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Wat voor bruislijm gebruik je ervoor? Is dit gewoon lijm die jij bij de standaard dhz koopt?
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ik gebruik de 'professionele constructie lijm' van Bison.

Bison constructielijm 250 gram


Bison PROFESSIONAL. Vullende en watervaste vloeibare 1 component polyurethaan houtlijm voor binnen en buiten zeewatervast volgens EN 204 D4 norm. Voor het verlijmen van vrijwel alle houtsoorten, onderling en op formica, metaal, steen, beton en diverse kunststoffen. Speciaal voor het lijmen en repareren van houtconstructies en verbindingen waaraan hoge eisen worden gesteld. Oplosmiddelvrij en overschilderbaar.
Prijs: €8.05


Ik vind het nogal prijzig dus als mijn lijm op is ga ik een andere oplossing zoeken.
Bijna elke dhz winkel heeft het, ik koop het meestal bij de Hubo.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Omdat de plankjes al verlijmd zijn geweest is de toepassing van gewone houtlijm niet aan te raden omdat dat minder goed "pakt" op de oude lijmresten.
Bruislijm is agressiever en hecht wel op oude lijmresten. Ik gebruik ook bison - dhz.winkel.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
@rickkoorman, vandaar dat ik als ik weer nieuwe lijm ga aanschaffen een andere optie ga zoeken.
Bij welke groothandel koop je de lijm?

Groeten Rudolf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.