Welkom uit Leiden

Wim01

Actieve deelnemer
2 mrt 2016
43
11
Leiden
Ik ben dus Wim, woonachtig in Leiden, recent getrouwd, 32 jaar en werkzaam in de IT.
Sinds vorig jaar een huis en dus aan het klussen geslagen. Tijdens het verhuizen enkele meubels gekocht die ik allemaal zelf een paar laklagen heb gegeven. En inspiratie opgedaan voor enkele projecten.

Laatst een makkelijk projectje gedaan: kledingladder. Dat ging zonder problemen en nu wil mijn vrouw er ook een :). Dus een mooi excuus om nu een ladder met halfblinde verbinding te gaan proberen.
Daarna wil ik een tafel om een barbecue heenbouwen. Dit wil ik met Douglashout doen. Maar ik naast de Gamma/Praxis geen leverancier voor particulieren in omgeving Leiden, misschien hebben jullie nog tips?
 

Wim01

Actieve deelnemer
2 mrt 2016
43
11
Leiden
Gewoon een ladder die je gebruikt om je kleren aan het einde van de dag op te hangen.
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Gewoon een ladder die je gebruikt om je kleren aan het einde van de dag op te hangen.

Wat is het ontbrekende woord?
Straat, week, dienstplicht, dag, melkweg, nacht?;)

Sorry hoor, ik kon zo'n ding helemaal niet, ben maar even gaan googlen, om er achter te komen. Denk dat ik het nu wel snap.




edit:Ik zie dat Wim01 zijn post al aangepast had, en het woord 'dag' heeft toegevoegd. Internet in Leiden is vast wat sneller dan hier;)
 
Laatst bewerkt:

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Op de Haagweg bij de oude zaagmolen zit Noordman hout. Die heeft flink wat verschillende soorten hout. Daar heb ik ook een paar keer hout gekocht. Anders een ritje naar Amsterdam, fijnhout.nl, hele fijne zaak, veel keus. Beide zijn niet echt de goedkoopste, maar liever iets meer betalen, dan niet te koop!
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik heb zo het gevoel dat Houtwerf en Jongeneel niet op de particulier zitten te wachten. Klopt dat ook, of valt het mee in de praktijk?
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik heb zo het gevoel dat Houtwerf en Jongeneel niet op de particulier zitten te wachten. Klopt dat ook, of valt het mee in de praktijk?

Jongeneel geen probleem, heb daar vaak hout gekocht. Koop het nu vaak via webshops dat is incl. verzenden vaak goedkoper.
 
Op de Haagweg bij de oude zaagmolen zit Noordman hout. Die heeft flink wat verschillende soorten hout. Daar heb ik ook een paar keer hout gekocht. Anders een ritje naar Amsterdam, fijnhout.nl, hele fijne zaak, veel keus. Beide zijn niet echt de goedkoopste, maar liever iets meer betalen, dan niet te koop!
Ook in Leidschendam op de wiek 19 zit houtzaagmolen De Salamander die ook aan particulieren hout verkoopt.
Open op woensdag en zaterdag tussen 14 en 16 uur.
Daar ligt nog een klein partijtje douglas hout.
Contact gegevens zie http://www.molendesalamander.nl/index.php/nl/
 
Laatst bewerkt:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Welkom op het forum.

Noordman hout inderdaad, met twee vestigingen, op de Haagweg massief hout, en op de Rooseveldstraat het plaatmateriaal. Kunnen ook zagen. Mijn vader kocht laatst een plaat berkenmultiplex 9mm dik, van 156x156cm. Betaalde die €33,- voor, inclusief 1 keer doormidden zagen. Mooie kwaliteit.

Op de Binckhorstlaan in Den Haag zit de Haagse fijnhouthandel. Geen ervaring mee, misschien is dat ook een optie.
 

Wim01

Actieve deelnemer
2 mrt 2016
43
11
Leiden
Dank voor jullie reacties en suggesties.

Fijn om te horen dat Jongeneel, Houtwerf en Noodrman ook aan particulieren leveren. Dat had ik niet verwacht. Binnenkort dan zeker eens langs de Haagweg gaan dan :)

Vanavond bezig geweest met Sketchup om een tekening voor een barbecuetafel te maken (eigenlijk een standaard houten tafel waar mijn barbecue in kan hangen). Lastig programma, maar denk ik de tekening goed genoeg is om mee te kunnen werken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.