Kast met uitlapbureau - in nis

menn0

Nieuw lid
16 mei 2016
1
0
Ik ben net nieuw op dit forum, en heb vandaag ook voor het eerst ge-sketchuped, en zou gaag advies willen.

Op het plaatje zie je een kast die nog wat hoger is ook dan het geheel doet vermoeden. de totale hoogte van het gehele object is 267 cm.
Onderaan bestaat het uit 2 bakken en het middelste vak in het bamboo texure hout is een paneel waarachter de pc staat.
De bakken vallen tot in het meubel, het voorkantje (20 mm diep) kan op gedrukt worden en dan naar je toe gehaald. Deze bakken zijn ondiep, 31 cm. de hele nis is 35 cm diep.

De bakken noem ik bij deze deel 1 van de kast en is het onderste gedeelte.

Deel 2 bestaat uit hout wat wit wordt, met lichte glans en bestaat ook allemaal uit 30mm dikke planken.
Belangrijkste van dit bovenste deel is een klep die met gas cylinkdertjes naar je toekomt, en zo het bureau vormt. Tegen de achterwand is een 25" scherm gemonteerd.

Deel 2 is 25cm diep en valt dus wat terug ' op' deel 1.

Wat zijn mijn vragen?

1 Allereerst zoek ik voor deel 1 een mooi wat donker hout, lamineren is ook een optie natuurlijk maar mijn totale!!! (incl hang en sluit werk) budget is EUR 450.
2 Wat voor scharnieren zijn nou handig voor dit bureau? net als de bakken ' valt' ook de klep naar binnen en is in gesloten toestand dus vlak met de rest van de kast.

Verder ben ik benieuwd naar tips, zowel voor gereedschap als voor planning van constructie. De mooiste / beste verbindingen zijn waarschijnlijk te maken wanneer de hele kast in elkaar gezet wordt en er dan ingeschoven? Zodat je eerst van alle kanten kan vast maken/schroeven?

Capture3.jpg
 

Nielss

Nieuw lid
Dag Menno,

Qua houtsoort heb ik eigenlijk geen idee, maar ik denk dat je voor de schanieren het best gewoon kogellagerschanieren of van die schanieren met losse pen kunt gebruiken aan de binnenkant, voor een mooie en volledige afwerking
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.