Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Advies gevraagd: Beitels en gutsen op marktplaats, wat denken jullie hier van?

Beste allen,

Vandaag uit nieuwsgierigheid gereageerd op een advertentie, vroeg ~550 euro voor dit lot van 55 beitels en gutsen etc. Is zo iets een goede prijs?

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr

Volgens de verkoper een koopje.. Vind het veel geld, maar het is ook goed gereedschap. Iemand advies?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Janwillem, dat zou een tientje per beitel / guts zijn, dat is niet te veel als je uit gaat van de gemiddelde nieuwprijs van een guts / beitel ± €25. Bied €450 dan kan hij een tegen bod doen, kom je misschien op 500 uit?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Aha, we hebben hier te maken met "Goede OUDJES", een verkoper die bekend staat voor zijn te hoge prijzen en zijn slecht nederlands Hij verkoopt wel altijd goed gereedschap, maar meestal ver boven de marktprijs. De beitels en gutsen zien er inderdaad kwaliteit uit, maar ik vind de prijs fel overdreven. Je moet je ook afvragen hoeveel beitels en gutsen je er effectief van zal gebruiken, want het is niet bepaald een set (lees: veel dubbels en/of onhandige maten).

Als verkopers zoveel hoofdletters moeten gebruiken en zo enorm vaak herhalen dat het een koopje is moet je je afvragen of je ook interesse zou hebben als je zo iemand bijvoorbeeld op een markt tegen zou komen. Ik zou eerst heengaan en elke beitel/guts bekijken voordat je iets bied maar dat ben ik.
    Hakken en Zagen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Pel heeft wel gelijk dat €10/stuk niet veel is, maar ik zou het pas interessant vinden mocht ik mogen uitkiezen wat ik wil, en dat is bij deze verkoper nooit het geval.

Sja €10 / stuk is prima, maar inderdaad om er dan 55 te kopen. Een andere reden voor mij om het niet te doen vond ik de denigrerende toon van de verkoper: "als je het te duur vind, kun je misschien je papa of mama vragen om bij te springen"... Hij belde ook nog terug om de prijs naar €520 te verlagen.

Ik blijf maar een beetje speuren naar kleinere setjes van mensen die ze wellicht te goedkoop weg doen, blijft het een beetje betaalbaar. Dank voor de tips.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Wat Capicorn zegt is het overwegen waard, ter plaatse kijken wat je koopt geeft je tevens ook de mogelijkheid om te onderhandelen over de prijs. De handelaar zal ze denk ik niet los verkopen daar hij dan zelf met de bras die er misschien bij zit blijft zitten. Zelf heb ik ± 60 beitel / gutsen die ik door de jaren heen gekocht heb, nieuw en tweedehands. Sommige gebruik je veel, sommige maar een enkele keer, omdat het een speciale guts is die enkel voor dat speciale werk bedoeld is.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

De prijs is een stuk te hoog, het zijn niet allemaal houtsnijbeitels, er zitten ook een (groot) deel gewone houtbeitels tussen van diverse kwaliteit. Zou er niet meer voor geven dan een 200€

Voor rond de 250 euro heb je ook nieuwe sets, bijv. van Pfeil. Niet zoveel gutsen en beitels als nu aangeboden, maar vraag je ook af of je dat wel nodig hebt.

Hoe zit het met de kwaliteit van nieuwere beitels (en schaven etc)? Dacht dat hier op het forum vooral de oudere Stanleys / Record schaven worden aangeraden, Nooitgedagt beitels.

Ik moet zeggen, ik kan me prima scheren met m'n Lidl beitels, 4 voor een tientje ofzo. Kwestie van goed slijpen Al kan ik nog niets zeggen over standtijd etc.

Forum Rechten