Afzuiging

tom16384

Actieve deelnemer
7 apr 2016
25
0
Hoi
Ik ben vandaag in duitsland naar 2 machines weesten kijken.
De hammer b3 conford zaag frees combi en de hammer A3 31. We zullen het over de prijs wel eens worden. Nu zoek ik alleen nog een mobiele afzuiger. Ik ken de HBM 100 met microfilter maar heeft maar 950m3 zuigkracht of de 200,maar die vind ik heel duur. Ik kwam op marktplaats deze tegen Mobiele afzuiger afzuiginstallatie stofafzuiger Holzmann
€ 300,00
http://link.marktplaats.nl/a1039162727
Maar heeft geen microfilter. Ik ga best wel wat met plaat materiaal doen MDF. En wat schaven. Is het verstandig een microfilter te hebben. Zoja is 950m3 genoeg? Hij moet wel goed afzuigen.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
ik denk dat als je voor dat soort machines gaat...je ook t geld over moet hebben voor degelijke afzuiging met een microfilter....950m3 is in de meeste gevallen voor schaven ed niet heel toereikend is mijn ervaring
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Die van marktplaats heeft toch 2480m3 per uur? Lijkt mij meer dan voldoende.

En persoonlijk zou als je veel mdf zaagt absoluut voor een microfilter gaan.
 
Laatst bewerkt:

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Fijnstoffilters zijn ook wel los te krijgen.Volgens mij wel bij Hbm? Ik heb ook geen fijnstoffilter op mijn afzuiger zitten, maar ik heb mijn afzuiger op zolder staan. Dus niet in de ruimte waar ik werk. En ik gebruik zowiezo helemaal geen mdf.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
De machines kosten nieuw bijna 10.000 euro bij elkaar, dan zou ik persoonlijk ook niet op een paar honderd euro extra kijken voor een goede afzuiging.:rolleyes:
 

tom16384

Actieve deelnemer
7 apr 2016
25
0
De machines kosten nieuw bijna 10.000 euro bij elkaar, dan zou ik persoonlijk ook niet op een paar honderd euro extra kijken voor een goede afzuiging.:rolleyes:
Ho ho ik heb ze niet nieuw gekocht ��.
Gebruikt in duitsland. Maar ik ga wel voor z'n fijn stoffilter.
Dan zou de Hbm 200 pro. Voor mij in aanmerking komen.
Daar hadden ze ook de felders staan. Hij wees me de kleine aan. Ik heb het boek mee gekregen, deze koste 250,- maar ook met stoffen zak. Ik wil niet hebben dat alles onder de dtof komt te zitten. Althans zo min mogelijk.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
We zeggen ook niet dat je ze nieuw koopt, maar tis een beetje apart om top apparatuur te kopen en dan te bezuinigen op de afzuiging.
heb zelf de hbm200 pro leuk apparaat, staat snel in elkaar en heeft standaard microfilter.
 

tom16384

Actieve deelnemer
7 apr 2016
25
0
Oke maar ik las even dat beide machines 10.000 ongeveer koste, maar doe maar de helft. Het nog de blauw/groene kleur van hammer.
Maar goed ff sparen voor de hbm
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.