Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Pepermolens

Pepermolens

Deze week weer eens 2 pepermolens gemaakt, klassiek model, met chrush grind maalwerk.
    Houtsoorten: palissander, esdoorn, mahonie en mahonie, esdoorn, noten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 14-05-16 om 20:25.

Nico heel mooi gemaakt. Bollen uit de hand gedraaid? Zelf had ik er minder ringen ed aangemaakt. Dan is het iets rustiger en komt de vorm er nog beter uit. Maar we hebben allemaal een eigen smaak.

Heel mooie verlijmde pepermolens Nico.
    Zeker mijn smaak.
    Ik heb ook binnenwerken liggen om pepermolens te maken, maar het komt er niet van.
    Mijn vrouwtje vraagt er steeds naar en ik zal er toch eens moeten aan beginnen denk ik.
    Dikke pluim.

Knap gedaan.

Beide zijn mooi maar ik vind de rechter mooier van kleur en de linker mooier van vorm.
    Groetjes uit Landgraaf

Hele mooie molens Nico,
    Ze zien er allebei mooi en strak uit maar mijn voorkeur gaat uit naar de linker qua vorm en kleur contrast.

Zoals we van je gewend zijn perfect draaiwerk en bij deze ook perfect lijmwerk.
    Het is echter niet mijn smaak qua vorm. Maar ja, zoals eerder gezegd ieder zijn smaak.
    Ik ben meer van de strakke modellen zoals je al eerder maakte uit bubinga.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Weer echte kunstwerken, je durf er nauwelijks nog echt peper mee te malen.
    Prachtig stukje houtdraaiwerk, mijn compliment.
    Vraagje welke afwerking heb je toe gepast?

M.vr.gr. jan

Dag Jan,
    De pepermolens werk ik af met 5 lagen melamine lak, opgebracht met een doek. Tussen door polijsten met EEE ultra shine. Door ervaring wijzer geworden door dagelijks gebruik, spuit ik daarna 3 lagen acryl lak op de molens.
    Ze blijven hierdoor hun satijn glans behouden en verkleuren minder.
    De binnenkant behandel ik niet.
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 15-05-16 om 21:42.

Nico,
    Dank je wel

M.vr.gr. jan

Forum Rechten