Modern Japanees (Tokyo) bed

Claes97

Nieuw lid
14 mei 2016
1
0
Hallo,

ik ben van plan om een nieuw bed te maken. Het bed dat ik nu heb is goed gelukt, hier en daar natuurlijk wat foutjes of weten hoe ik het had beter gedaan maar mijn ogen zijn gevallen voor dit bed:
contemporary-beds.jpg

Nu is mijn vraag, hoe is dit bed ongeveer gemaakt? De constructie zelf toch. Is het bovenste deel (de zijkanten) gemaakt uit 3 geschaafde balken? Alhoewel ik dat betwijfel voor het gewicht. Of zijn het planken op verstek gezaagd en verlijmd met pocket schroeven dit je kunt zijn als je op de grond ligt en de drie stukken dan aan elkaar vast gemaakt met een bout. Iemand een idee hoe de constructie zelf in elkaar zit? (Hoe ik er aan moet beginnen is geen probleem, maar zonder een plan of een constructie dat het terug uit elkaar kan worden gehaald is redelijk moeilijk toch).

De houtsoort dat ik hiervoor zou gebruiken weet ik nog niet, maar dat zie ik nog wel. De kleur zal wenge zijn:
worth-bed-modern-beds-modloft-cressina-15.jpg
Misschien of jullie er iets aan hebben maar de grote van mijn matras is 200x180 cm.

Ik hoor jullie antwoorden en/of tips wel!

Groetjes,
Claes97
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
De balken zijn niet massief, het zijn halve kokers die gefineerd of plaat met melamine, is m.i. eenvoudig te maken. Alleen denk ik dat je het bed in moet kruipen, in bepaalde omstandigheden misschien wel handig:)

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Dit zijn mooie bedden hoor, niks mis mee. Wat wel een groot nadeel is dat je er veel ruimte omheen nodig hebt. Om een matras op pootjes loop je gemakkelijk heen, en tegenaan. Dit soort bedden vergen aandacht, of een doos pleisters. Je loop zeker in het begin vaak tegen de ombouw aan. Nachts er even uit levert mooie geluiden op g.... vrdd k.....t au enz . maar daar wen je ook wel weer aan.
alvast Welterusten ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.