IBC en IBCliners

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Als het in een kaasmakerij is gebruikt zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Idd goed spoelen. Het nadeel is dat je zo'n IBC niet makkelijk even kunt 'swirlen' dus hoe je alle wanden eenvoudig benat zonder de container helemaal te vullen zul je zelf iets voor moeten verzinnen, maar 3 maal 100 liter er door heen zou in principe afdoende moeten zijn.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Heeft zo'n IBC een deksel? Dan zou je wat kunnen doen met een tuinsproeier om overal te sproeien. En er bestaat ook een opzetstuk voor hogedrukreinigers om een Kliko schoon te maken. Dat zou ook kunnen werken.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Oke dat bied perspectieven, wat betreft spoelen.

Inderdaad er zit een deksel boven. Tijd geleden dat ik er een van dichtbij gezien heb maar ik denk dat dat gat snel 200mm is, dus daar valt wel wat te sproeien.
Ik heb bij mijn hogedrukspuit een spuit 'om een hoekje' om onder de auto te kunnen komen.
Eens luisteren of die tent nog ibc's heeft staan.


Terzijde: door de waterzakken ( en hun prijs) denk ik dat ik voordeliger uit ga zijn om drinkwater apart te houden van spoelwater en wasmachine.
Gelukkig kan ik er allemaal goed bij in de kelder, dus die scheiding aanleggen is niet ingewikkeld.

Vond tussendoor nog een lowbudged variant van bijtel zijn stalen/cement tank: http://www.degevuldewaterkruik.nl/assets/files/BALANTA TANK, MANUAL in English language.pdf
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.