HBM 300 Profi Houtlintzaagmachine

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik heb een figuurzaagmachine en doe daar het bochtige zaag werk mee. Ik merk dat als het hout dikker wordt dat dit moeilijker gaat.

kortom zou deze lintzaag voor mij voldoen of is het overkil. Ik maak momenteel speelgoed.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Een lintzaag geeft je zeker meer power voor dikke stukken. De linten kunnen echter niet zo smal worden als bij de figuurzaag, dus zullen de bochten mogelijk wat ruimer zijn. En in tegenstelling tot de figuurzaag kun je niet in een gesloten deel werken door een gaatje te boren en de zaag er door te steken. Het lint is een oneindige lus nl.

Fons
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Een lintzaag kan een goede aanvulling zijn voor figuurzaagwerk. Smal lint voor zaagwerk met bochten en een breed lint voor verzagen. Dat laatste is waar ik m'n lintzaag voornamelijk voor gebruik. Als je eenmaal zelf kan verzagen heb je meer keus bij het kopen van hout.

Of dit een goede lintzaag is weet ik niet maar voor het verzagen is het zeker geen overkill. Op marktplaats vind je soms betere lintzagen voor minder geld.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
De smalste linten zijn dacht ik 4 mm, en wat Fons al aan geeft, is de bocht tekort dan boor ik daar een gat van die radius.

Groet Pel
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Wat ook kan helpen om de zaagradius te verkleinen is met een slijpsteentje de achterkant van het zaaglint rond te maken terwijl de zaag draait.
 
P

Pel

Guest
Bedankt voor de tip Pieter, daar had ik nog niet aan gedacht.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.