Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

newby met een iets wat complex vraagje

hoi allen

hier een newby met een vraagje. ik heb met een decoupeerzaag netjes een vorm uit een bamboosnijplank van de ikea gezaagd.
    ik gebruik dit als halfmateriaal voor een audioproject waar ik mee bezig ben.

in deze vorm (beetje biologisch met veel ronde vormen) zou ik graag draden verwerken. doorboren lukt niet vanwege dat het iets wat zigzaggend door het materiaal zou moeten gaan.
    daarom liep ik te denken aan het materiaal in de lengte overlangs door te zagen (dikte van de plaat dus) gleuven te frezen en dan weer aan een te lijmen. hierdoor zal het materiaal minimaal de zaag dikte halveren.
    gezien het materiaal iets te dik is naar mijn mening zal dit alleen maar ideaal zijn.

echter ik heb dus geen idee hoe ik dit moet geen aanpakken op een manier dat het weer netjes aan een te lijmen is.

hebben jullie een tip voor mij?

alvast bedankt

Matthieu
    Laatst gewijzigd door spikey1973; 12-05-16 om 11:35.

Met een zaag doormidden zagen.
    Dan kan met een handzaag of een lintzaag.
    Daarna moet je de gezaagde oppervlakten vlak schaven.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      2015-01-12 19.13.41.jpg
Bekeken:   219
Grootte:   86,0 KB
ID:        48122
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      2015-01-12 19.38.36.jpg
Bekeken:   218
Grootte:   90,7 KB
ID:        48123

Dit kost je wel bijna een cm van de dikte.

Je zou ook nog een snijplank kunnen kopen en die er tegenaan plakken. En dan het geheel op de gewenste dikte schaven.
    Groeten, Raymond

hoe groot is het object, lijkt me een perfecte klus voor een lintzaag

Enne....newby ??? 1973, zo nieuw ben je niet meer ;-)

DUS.....

1. hoe groot is het opject
    2. wat is plaats delict
    3. ben je bereid veel foto's van je audio project te plaatsen (vinden wij leuk namelijk)
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten