Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    Dunne stalen windveren 8 graden verder doorbuigen dan 90 graden

    Voor mijn overkapping helt het dak met dakpanplaten 8° achterover (lessenaarsdak). ik wil de houten windveren afdekken met bij de dakpanprofielplaten passende windveren. Deze dunne stalen en gecoate windveren (145mm x 145mm x 3.00 m, 0,5 mm dik) zijn gezet onder een hoek van 90°.
    Om het netjes te laten aan de bovenkant zoek ik een manier om de best wel lange profielen 8° verder door te buigen, de hoek gaat dan van haaks naar scherp.

    Is er een manier om dit zelf te doen?
    Of is de enige manier een machinefabriek te zoeken met een grote zetbank?
    Als de hoek iets verder wordt doorgebogen, beschadigt de coating dan?

  2. #2
    oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Locatie
    Goeree-Overflakkee
    Berichten
    2.493
    Je zou eens de fabrikant kunnen vragen of 100° in het assortiment zit.

  3. #3
    moet te doen zijn lijkt me, wat voor coating zit er op, als het iets van een verf of plastic achtig iets is zou ik het op een dag doen dat het goed warm is, leg ze buiten in de zon, dan is je coating zachter/flexibeler

    de windveren tussen 2 balkjes fixeren en op het te buigen deel ook kom je een heel eind (wel even het binnenste balkje een graad of 12 wegzagen (12 graden ivm terug veren))
    Met een hamer past alles...

 

 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
     
Back to top