Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Problemen met de parket !

Parket problemen!Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      2016-05-09 14.19.04.jpg
Bekeken:   429
Grootte:   80,5 KB
ID:        47922
    De houten vloer in de zitplaats is los gekomen en staat nu serieus bol(gelegd door erkende firma wel 10jaar geleden)Hoe zou ik dit op een verantwoorde manier kunnen oplossen?
    Parket zit wel opgesloten tussen de schuine zijden van de erker.Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      2016-05-09 14.19.49.jpg
Bekeken:   434
Grootte:   65,7 KB
ID:        47923
    Mvg,
    Rudy

Hoi Rudi,
    ik denk dat je de problemen pas kunt aanpakken als de oorzaak kent. Als het tien jaar goed is gegaan en nu ineens fout, dan vermoed ik dat er iets is gebeurd. Aan de binnenzijde van de openslaande deur bijvoorbeeld, naast het onderste scharnier, zie ik iets dat op vocht lijkt.
    Is die plek nieuw?
    Rob

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudy Bekijk Berichten
    Parket zit wel opgesloten tussen de schuine zijden van de erker.
    Opgesloten in de zin van geen bewegingsvrijheid? Houten vloeren moeten altijd de ruimte hebben om te werken.

Lijkt me inderdaad een vochtprobleem te zijn.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Het vocht probleem is oud en is ondertussen al verholpen, parket staat al een paar jaar bol maar nu word het toch wat te veel.
    Het hout kan inderdaad niet uitzetten door die schuine muren van de erker, ik denk dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben, maar nu moet het probleem toch aangepakt worden de deur gaat met moeite open.
    Mvg,
    Rudy

Zaag de vloer vrij. Je zou een schaduwvoegfrees kunnen gebruiken. Of een invalszaag.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Die vochtplekken op de muur lijken me niet oud. Is er geen lekkage in de kruipruimte dat omhoog trekt?
    mijn buren hadden iets vergelijkbaars door lekkage van de stadsverwarming.
    La Passione Passa dal Cuore

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Meestal ligt een parket vloer zwevend, m.a.w. hij kan naar links en rechts werken, zo te zien kan deze geen kant op, omdat hij ingeklemd zit. Ik zou met de cirkelzaak een of meerdere keren door een naad zagen, dan win je iedere snede ±3 mm zaagsnede dikte. Je zou dan aan de kant kunnen afkitten met een kit die meegeeft.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Kan je er geen kleedje overheen leggen?
    Of een zware stoel op zetten

Haha, grapje.
    Het lijkt mij inderdaad een nieuw vochtprobleem. Hoe heb je het oude probleem opgelost? Misschien is het niet opgelost maar verplaatst.
    Vrij zagen zal wel helpen, maar op de lange termijn zal het vocht het hout laten rotten. Ook als het niet bol staat is vochtig parket niet goed.
    Groeten, Raymond

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gobert Bekijk Berichten
    Die vochtplekken op de muur lijken me niet oud. Is er geen lekkage in de kruipruimte dat omhoog trekt?
    mijn buren hadden iets vergelijkbaars door lekkage van de stadsverwarming.
    Er is geen kelder of kruipruimte onder de parket.

Forum Rechten