Eiken oppottafel

DeBo

Actieve deelnemer
23 feb 2016
35
0
Achterhoek
Hallo Woodworkers,

Na al een tijdje meegelezen te hebben op dit forum zonder zelf veel bijzonders in te brengen, dacht ik dat ik mijn laatste projectje maar eens aan jullie laat zien.
Het gaat hierbij om een oppottafeltje voor buiten gemaakt van eikenhout. Op het internet heb ik een beetje inspiratie opgedaan en uiteindelijk zelf een ontwerpje gemaakt.
Vervolgens ben ik maar gewoon begonnen en het resultaat valt mij zeker niet tegen als een beginneling in het meubelmaken(18 jr oud).
Achteraf heb ik spijt dat ik tussendoor niet veel foto's gemaakt heb of een verslagje heb bijgehouden, maargoed, het resultaat wordt er niet anders van.
Hier onder een foto van het tafeltje en mocht er behoefte zijn aan meer dan kan ik er zeker nog wat meer maken:p.

20160508_145458.jpg20160508_145504.jpg
De tafel is nog niet afgewerkt met een lak of iets dergelijks, en ik weet ook niet of dit nodig is aangezien hij wel droog zal staan.
 
Laatst bewerkt:

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Netjes gemaakt hoor! Ook al staat hij overdekt, hij wordt toch blootgesteld aan vochtige buitenlucht. Ik zou denk ik voor lijnolie ofzo kiezen. Maar het is net wat je zelf mooi vindt.
 

DeBo

Actieve deelnemer
23 feb 2016
35
0
Achterhoek
Ik zat er al over te twijfel, en ik denk dat ik je advies maar ga opvolgen. Dan moet ik eerst nog even uitzoeken wat ik er precies op ga doen:D
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mooi gemaakt! En jammer dat er geen foto's van het bouwproces zijn. ;)

Wat die olie aangaat, tegen rot hoef je het niet te doen. Als je niet wilt dat het hout vergrijst of vergroendt van de aanslag (of natuurlijk als je het mooi vindt dat ie in de olie of beits staat), dan wel. :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.