Iepen beeld

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Hi Pel,

Kun je mij eens uitleggen hoe je dat doet, zo'n zwaar beeld rechtop zetten??

En nee, in de olie staat hij nog niet, ik ben de aansluiting aan de onderkant vlak aan het maken, en dan kan ik gaan afwerken.

Door mijn onervarenheid met het ketting-hijsgereedschap (ik had het beeld en de steen even moeten inpakken) moet ik van beeld en steen nog een vlekje wegwerken en dan kan de finish erop.
 
P

Pel

Guest
Met het beeld rechtop zetten heb ik er mij ook bijna aan vertild;)

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
DSC_3353.jpgDSC_3343.jpgDSC_3349.jpg

Hoi,

hierbij de eerste fotos van het Iepen beeld in de Ruwa jachtlak, laag nr 1 van 8 of 9, maar je ziet al direct een groot verschil in diepte en kleur. Het verschil tussen de lichte en donkere is ook wat minder uitgesproken. Bij de eerste laklaag bleek toch nog een oneffenheid te zitten die ik ernu met schraapstaal uit haal en dan kan ie verder afgelakt worden. Voor de sokkel heb ik een afwerking van Moeller gekocht dus die zet ik er op als het houtwerk klaar is.

Ik kan nog wel een tip gebruiken om de foto's zelf rechtop te zetten, ik heb het nog niet uitgedokterd..

Grtz Hans
 

Bijlagen

  • DSC_3340.jpg
    DSC_3340.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 70
P

Pel

Guest
@Hans, als je de foto recht wil zetten moet je de foto eerst in een fotoprogramma recht zetten en daarna hier op de site zetten. Het beeld kleurt mooi, de houtnerf komt ook mooi door, ik vind het een prachtig beeld Hans, en je hebt er veel werk aan gehad, dat wordt vaak nog wel eens vergeten, chapeau.

Groet Pel.

DSC_3340.jpg
 
P

Pel

Guest
We kwamen op hetzelfde idee Nico, dan staat hij nu zeker recht.:)

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Hi Pel,

Bedankt maar weer..

De foto's staan direct goed vanaf de camera in mijn fotoprogramma (Lightroom) en ook in de preview op mjn laptop. Ze draaien weer naar landscape bij het upploaden naar woodworking, rarara en via mijn tools in woordworking krijg ik het niet gecorrigeeerd.

Grtz Hans
 
P

Pel

Guest
Ja Hans, als ze recht in jou fotoprogramma staan gewoon even op opslaan klikken, dan denk ik dat het probleem opgelost is.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Hallo Pel, Nico,

kun in je mij uitleggen hoe je die landscape foto van mij hebt gedraaid? In de tools die ik op mijn scherm krijg kom ik daar niet achter.

merci, Hans
 
P

Pel

Guest
Je download de foto, openen in een fotoprogramma, daar recht zetten, opslaan en weer op de site zetten.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
DSC_3343.jpgDSC_3353.jpgDSC_3340.jpgDSC_3349.jpg

Zo, nu alle vier in portret stand. Ik vind dus dat je mooi kunt zien hoe de jachtlak de kleuren en tekening verdiept en bij het onderste gedeelte met de gutsafdrulken ook een mooi effect geeft. Ik ben aangenaam verrast zoals je wellicht begrijpt. Het beeld is plm 1,5 jaar gelden gestart en pas begint het eindresultaat zicht aabr te worden.

Bedankt voor het volgen en meelezen.


Grtz Hans
 

Bijlagen

  • DSC_3343.jpg
    DSC_3343.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 84
  • DSC_3340.jpg
    DSC_3340.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 84
  • DSC_3349.jpg
    DSC_3349.jpg
    49 KB · Weergaven: 85
P

Pel

Guest
Zoals ik eerder al vermelde Hans, Ik vind het prachtig beeld.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Hallo,

Als alles goed gaat komen hier de laatste foto's hopelijk een beetje recht van dit beeld uit iepen hout. Het staat nu voor ons huis onder een afdak. De afwerking met bootlak is bedoeld om hem ook eens echt buiten te kunnen zetten, wie weet komt het daar nog eens van.

DSC_3484.jpgDSC_3497.jpgDSC_3524.jpgDSC_3528.jpgDSC_3530.jpgDSC_3533.jpg
 

Bijlagen

  • DSC_3522.jpg
    DSC_3522.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 40
Hoi Hans,

Prachtig, wat een mooi beeld.
Het eerste waar ik aan moest denken nu ik hem zo zie was de praatpaal van de anwb hahahaha

Persoonlijk had ik hem minder glanzend mooier gevonden. Soms doet de schittering afbreuk aan de eerste indruk.
Mooie sokkel overigens.
Ik zou hem aan de ketting leggen ;).

Gr. Edwin
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Edwin,

Dank je wll voor de reactie. In de praktijk valt de schittering wel wat mee, het komt ook een beetje door de foto wat dat effect iets versterkt. Het hout is er wel enorm door versterkt.

Tja, praatpaal, zeeuws meisje, ik heb al veel vleiends voorbij horen komen. Omdat de <oren> iets boven hoofd hoogte staan geeft het vooral een soort van welkom en openheid weer.

Op deze plaats heeft een paar jaar een ander groot beeld gestaan, dus hoop ik voor deze ook op een beetje rust.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.