Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36

Werkbank materiaalkeuze

Goede morgen!

Binnenkort wil ik gaan beginnen onze schuur anders in te delen. Helaas moet ik mijn schuur delen met de rest van de familie en met twee kinderen komt daar een hoop rotzooi aan fietsjes etc. bij. Het plan is om tegen de achterwand over de hele breedte een werkbank te maken. Onze schuur is 2 meter breed, over de gehele breedte wil ik lades maken (4 lades breed en 4 hoog) daarboven het werkblad en daar weer boven nog wat opbergruimte.

IMG_20160507_083746.jpg

De muren zijn opgebouwd uit één laag bakstenen. Zou ik voor dit meubel gewoon underlayment kunnen gebruiken doordat het hier alleen wat vochtig zou kunnen worden? Of zijn er beter alternatieven die ook nog betaalbaar zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!

Kijk op marktplaats voor een massief multiplex deur. Ze zijn goed watervast en gebruikt heel betaalbaar.

Is dat wel handig om lades van te maken =)

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Niels, het is zaak om de beperkte ruimte optimaal te benutten, wat jezelf voorsteld is m.i. een goed idee, hou er met de lades rekening mee met wat er in komt i.v.m hoogte van de lade. Boven de werkbank zou je gebruikte keukenkastjes kunnen nemen, spullen die de kinderen nauwelijks gebruiken zou je via een soort van takelsysteem aan het plafond kunnen hangen, Aldi maakt regelmatig reclame van een fiets ophang systeem. Ik zou eerst beginnen met het schuurtje uitruimen, en dan sorteren wat weg kan, en wat een ander plek kan krijgen, zodat je zoveel mogelijk ruimte in het schuurtje over houd, succes ermee.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Daar heb je zeker gelijk in mbt hoogtes van laden. Het lijkt erger op de foto dan het is in werkelijkheid =)

Ik zou inderdaad eerst even flink opruimen zodat je een goed idee hebt van de ruimte die overblijft en maak daarna bijv een schets van de ruimte.
    Wat ook soms wel handig kan zijn is het uitknippen van kranten op ware grootte van je kastjes of werkbank en neerleggen of aan de muur plakken, dat geeft je een goed idee hoe je een kleine ruimte zo efficiént mogelijk indeelt.
    Het idee van multiplex van chevy zou ik ook aan denken.
    Aangezien je ruimte beperkt is zou ik denken aan een opklapbare werkbank en daarnaast bijv een ladeblok op wieltjes wat je makkelijk even in de hoek rijdt als het in de weg staat.
    Hier is een idee voor een opklapbare werkbank; https://www.youtube.com/watch?v=aJKBsCs7ZFk
    Hier nog meer werkbanken om ideëen op te doen; https://www.youtube.com/results?search_query=workbench
    Aangezien het wel vochtig kan worden in de schuur zou ik wel alles wat je maakt afwerken met olie of lak.

Maar is underlayment met bijvoorbeeld lijnzaadolie dan een goed idee?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cverkooyen Bekijk Berichten
    Maar is underlayment met bijvoorbeeld lijnzaadolie dan een goed idee?
    Tuurlijk kan dat, maar het is niet zo gebruikelijk, ook op youtube zie je dat eigenlijk ook niet zo ongeveer.
    Ik vind zelf underlayment niet zo lekker om mee te werken behalve als vloer dan.
    Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als je een werkbank maakt waar je jaren mee doet zou ik een paar tientjes meer voor materiaal geen probleem vinden.
    Multiplex lijkt me ook wat beter als in een schuur het vochtgehalte nog wel'ns kan verschillen.

Het is jammer dat het dan gelijk zoveel voudig duurder word. 30 euro per 18mm plaat ga je dan bij lange na niet halen

Ik ben weer een stapje verder met de ideeën voor mijn schuur waarbij ik jullie advies graag wil hebben. Ik wil tegen de achterwand, over de volledige breedte, twee planken ophangen. Die planken worden 50 cm diep en moeten stevig worden uitgevoerd omdat mijn afkortzaag en nog wat zwaar spul erop komt staan.

Hoe kan ik dit het beste ophangen. Ik zat zelf te denken om met balkdragers op de linker en rechtermuur eerst twee balken van 50x70(x270) te plaatsen waar de onderste plank op rust. De bovenste plank kan op een zelfde manier of bijvoorbeeld met verticale planken bevestigd aan de onderste.

Is dit de meest handige manier? Vanwege de belasting durf ik geen kastophanging te gebruiken zoals bij keukenkastjes of is mijn angst onzin?

Forum Rechten